به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نشست ستاد کمک‌های مردمی استان قم به مناطق سیل‌زده که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به حجم قابل توجه بارش‌های اخیر در استان‌های مختلف کشور اظهار کرد: باید مقدمات لازم فراهم و از این رحمت‌های الهی به بهترین صورت استفاده می‌شد.
وی با بیان اینکه همگان در کمک به سیل‌زدگان مسئول هستند، اضافه کرد: اکنون دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور بسیج شده و تلاش می‌کنند تا با مشارکت مردم، رفع دغدغه‌ها و مشکلات سیل‌زدگان را دنبال کنند.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) قم با تاکید بر اینکه قمی‌ها از سابق در کار جمعی و خیررسانی به نیازمندان برای مردم دیگر شهرها الگو بوده‌اند، گفت: بر اساس گزارش‌هایی که مسئولان کمیته امداد می‌دادند می‌گفتند با وجود مشکلات معیشتی مردم کمک‌های مردم قم برای محرومان و نیازمندان افزایش یافته است و این نشان از ولایت‌مداری و نوع‌دوستی مردم قم است و قمی بودن به معنای متولد شدن در این شهر نیست بلکه به معنای قمی فکر کردن است.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که به اذن خداوند متعال از احسان‌های مردم برخوردار می‌شوند شاهد هستند که هر مجموعه‌ای چگونه عمل می‌کند؛ با توجه به حجم بالای خسارت‌ها، هر دستگاهی با توجه به امکانات و تجهیزاتی که دارد باید در میدان کمک‌رسانی به سیل‌زدگان حضور یابد.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه مجموعه‌های مردمی در دوران‌های مختلف با روحیه جهادی برای رفع مشکلات نیازمندان پای کار آمدند، عنوان کرد: اینکه برای هر منطقه‌ای معینی تعیین شده است نشان بر ضرورت تقسیم‌کار دارد.
وی تاکید کرد: دشمنان ما امروز با استفاده از رسانه‌های خود به دنبال سواستفاده از حادثه‌های اخیر هستند، این نشان می‌دهد که آن‌ها همیشه در کمین هستند تا به مردم و نظام ضربه بزنند و در شرایط خاص فعلی مباحث حاشیه‌ای هیچ جایگاهی ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه رفع نیازها باید متناسب با آداب و طبع مردم باشد، تصریح کرد: رفع آسیب‌های روحی که به سیل‌زدگان رسیده است و استمرار کمک‌های مالی و حمایت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: اکنون برای جلوگیری از فعالیت‌های پراکنده و انجام حرکت‌های منسجم نیازمند آمار دقیق از منطقه سیل‌زده هستیم که در این راستا می‌توانیم کمیته‌ای را با حضور مسئولان حاضر در منطقه تشکیل دهیم.
آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی در کنار خدمت‌رسانی به مردم باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: همانطور که دشمنان از این حادثه به دنبال فعالیت‌های ضدفرهنگی خود هستند ما نیز باید حرکت‌های مورد نیاز را مقابل آن‌ها دنبال کنیم.