به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی شب گذشته با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم، بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم انجام شد.
آیت الله سیدمحمد سعیدی دراین مراسم اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که به علت شیوه ویروس کرونا ایجاد شده باید در حد توان و با رعایت دستورات بهداشتی چراغ مراسم در دهه بصیرت و ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها روشن باشد.
وی با بیان اینکه جوهره دهه بصیرت آگاهی و معرفت به دین و غیرت دینی و حس پاسداری و محافظت از ارزش ها است، افزود: بر خلاف جوهره بصیرت که ثابت است ولی جلوه آن در هر زمان متفاوت است و در صدر اسلام در کلام حضرت زهرا سلام الله علیها و سکوت امیرالمؤمنین علیه السلام جلوه گر بود بنابراین اگر جوهره بصیرت را در کنار جلوه‌هایش نشناسیم انحراف رخ خواهد داد.
نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه در عصر غیبت این مسئولیت به عهده رهبر فقید انقلاب سپرده شد و آن بزرگمرد با زیبایی و اقتدار پرچم بصیرت را برداشتند، گفت: در هر زمانی که مردم هدایت‌های رهبری را پذیرفتند خداوند به صورت واضح راه را به مردم نشان داد و با تبعیت مردم، امام خمینی ره در سال‌های آخر عمر خود ریشه انحراف را خشکاندند و با تشخیص شایسته و به موقع خبرگان چشم فتنه کور شد.
وی جلوه های مختلف بصیرت در هر زمان را سنت الهی دانست و افزود: نماد ولایتمداری در زمان ما سردار قاسم سلیمانی بود که به هیچ جناحی وابسته نبود و سر سپرده ولایت و رهبری و دلداده فاطمه زهرا سلام الله علیها بود و به دست ظالم‌ترین افراد به شهادت رسید و مردم در تشییع جنازه با شکوه او شرکت کردند.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه باید نمادهای دینی و مذهبی در هر شرایطی حفظ شود، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام در روز عاشورا نمازی خواندند که این نماز شهید داد در حالیکه می توانستند در جایی نماز بخوانند که دشمن نبیند و این برای ما درس دارد که حواسمان باشد که مراسم دینی و مذهبی مانند نماز جماعت نماد هستند و از شعائر دینی محسوب می‌شوند.
وی تأکید کرد: باید در چارچوب و بدون افراط و تفریط حرکت کنیم و در شرایط کرونایی با رعایت دستورات بهداشتی مراسم و شعائر دینی را هم داشته باشیم.
تولیت آستان مقدس بانوی کرامت بیان کرد: ما منتظر قدوم با برکت مهدی آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم و در این سنگر پشت سر رهبری به مقاومت ادامه می‌دهیم و نه اجتهاد شخصی می کنیم و نه از ترس خود را پنهان می کنیم.