به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به داستان فرعون و حضرت موسی علیه‌السلام اظهار داشت: هنگامی که حضرت موسی علیه‌السلام فرعون را دعوت به یکتاپرستی کرد، فرعون به اطرافیان خود دستور داد تا حضرت موسی علیه‌السلام را به شهادت برسانند. فرعون دلیل فرمان قتل حضرت موسی علیه‌السلام را ترس از تغییر آیین اطرافیان خود عنوان کرد.
وی با بیان اینکه دین مجموعه‌ای از باورها و رفتارها است، گفت: فرعون‌ها در طول تاریخ همواره ادعای خدایی کرده‌اند؛ به همین دلیل فرعون از اقدام تبلیغی حضرت موسی علیه‌السلام به هراس افتاده بود و ترس داشت با هدایتگری حضرت موسی علیه‌السلام جایگاه خدایی او در نزد مردم نابود شود.
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با تأکید بر اینکه اسرائیل و آمریکا فرعون‌های امروزی دنیا هستند، تصریح کرد: دلیل ترس آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانانشان از ایران به دلیل نگاه خدایی و فرعون گونه به خویش است؛ بر همین اساس مستکبران همیشه به دنبال نابودی ایران بوده‌اند تا جایگاه خدایی آن‌ها در دنیا در معرض خطر قرار نگیرد.
وی خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران بینش مستقل، دین جدید و نگاه تازه‌ای در جامعه جهانی مطرح شد که جایگاه فرعونی و خدایی مستکبران را در جهان به خطر انداخت؛ به همین دلیل در طول تاریخ پس از پیروزی انقلاب سعی کرده‌اند با تحریم و فشار ایران را به نابودی بکشانند.
رئیس پژوهشگاه فقه نظام با اشاره به اینکه فرعونیان هرگز باطن خود را آشکار نمی‌کنند، گفت: امروز مستکبران دنیا ادعای حمایت از کشورهای ضعیف و مردم ایران را دارند؛ در حالی که با اعمال تحریم و کشتار ضعفا به دنبال تحکیم پایه‌های قدرت خود در جهان هستند.
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با تأکید بر اینکه امروز آمریکا و اسرائیل با طرح شعار معامله قرن می‌خواهند مسئله فلسطین را از اذهان عمومی جهان پاک کنند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب،امام خامنه‌ای مقاومت و جهاد را تنها راهکار موفقیت مجاهدان و آزادی قدس شریف می‌دانند.
وی افزود: جوانان و مجاهدان فلسطینی باید مانند مؤمن آل فرعون که از حضرت موسی علیه‌السلام در برابر فرعون دفاع کرد، با شجاعت از هویت فلسطین و قدس دفاع کنند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مؤمن آل فرعون سرانجام کار خود را به خداوند واگذار کرد و بدون هیچ ترسی در برابر خواسته‌های فرعونیان تسلیم نشد و به دفاع از دین و پیامبر الهی اقدام کرد؛ خداوند نیز او را از مکر آن‌ها حفظ کرده و قوم فرعون به عذاب الهی در دریا غرق شد.
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم یادآور شد: مجاهدان فلسطینی هم بر اساس این سیره قرآنی باید در برابر صهیونیست مقاومت کنند.