به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ماندگاری بعد از نماز مغرب و عشاء شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر با اشاره به عوض شدن ارزش‌های اسلامی با ضد ارزش‌ها اظهار کرد: باید دقت داشته باشیم که چرا در جامعه اسلامی با وجود افراد به ظاهر مسلمان و نماز خوان و معتقد به خداوند جای معروف و منکر عوض می‌شود و حضرت علی علیه‌السلام، امام حسن علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام که محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خداوند تبارک و تعالی بودند در منظر افراد به ظاهر مسلمان به منکر تبدیل می‌شوند و امثال معاویه و یزید می‌شوند امیر المومنین جامعه اسلامی!.

وی افزود: چرا در جامعه امروزی بی‌حیایی و بی‌حجابی ارزش قلمداد می‌شود در حالی‌که در گذشته اینگونه نبوده است و چرا عده‌ای از مسئولان قدرت‌طلب و ریاست‌طلب شده و دنیا را رها نمی‌کنند در حالی‌که هدف از مدیر و رییس شدن خدمت به خلق الله است؟!.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: معروف و منکر واقعی همان است که خداوند فرموده نه اینکه افراد جامعه به سلیقه و باب میل خودشان انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: حجاب، عزاداری، حیا، نماز، جهاد و غیره همگی معروف هستند و نباید به هیچ وجه جایشان با منکر عوض شود.

ماندگاری یادآور شد: نباید در جامعه اسلامی ذائقه مردم عوض شود به گونه‌ای که در زمان حیات نبی گرامی اسلام ذائقه مردم حب اهل‌بیت(ع) بود اما بنی امیه توانستند ذائقه مردم را عوض کنند و فرد نالایقی را بر مسند حاکم اسلامی بنشانند.

استاد حوزه در ادامه گفت: وقتی نگاه افراد جامعه اسلامی به عالم هستی عوض شود، ارزش‌ها با ضد ارزش‌ها جابه جا می‌شود و نبود نگاه توحیدی موجب گمراهی و ضلالت انسان‌ها می‌شود.

وی افزود: امام حسن علیه‌السلام می‌فرماید دنیا آنقدر کوچک و حقیر است که اصلا قابل دیدن نیست و انگار اصلا وجود ندارد اما آخرت آنقدر بزرگ است که انگار از همان ابتدا بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: عده‌ای از انسان‌ها از جهاد فی سبیل‌الله فرار می‌کنند چون دل‌بسته دنیا هستند و دنیای حقیر و کوچک در نظرشان زیبا است.

ماندگاری تاکید کرد: نوع نگاه انسان به دنیا باعث تغییر نگرش انسان می‌شود و یک عده عاشق دنیا هستند و می‌خواهند به دنیای خودشان برسند به هر قیمتی حتی به قیمت شمشیر کشیدن در مقابل امام حسین(ع) همانند عمر سعد که عاشق دنیا شد و قاتل امام معصوم(ع)!.

وی یادآور شد: عاشق دنیا بودن مصادیقش قدرت‌پرستی، شهرت‌پرستی، شهوت‌پرستی، ثروت‌پرستی و غیره است و هر انسانی به نوعی شیفته دنیای حقیر خواهد شد و یک دسته نیز تارکین دنیا می‌شوند که این هم نگاه غلطی است و رهبانیت در اسلام جایگاهی ندارد و تارکین دنیا در واقعه عاشورا تماشاچی شهادت امام حسین علیه‌السلام شدند.

ماندگاری در پایان گفت: مدیریت دینی دنیا بهترین نگاه است که برگرفته از آموزه‌های دینی است و انسان باید از دنیا برای به دست آوردن آخرت استفاده نماید و بداند که دنیا هم موقت است و اینکه تنها فرصت انسان بوده و بازگشتی ندارد و لذا باید تلاش کند تا می‌تواند از دنیای خود برای آخرت توشه جمع کند.