به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، همزمان با پیاده‌روی اربعین واحد فرهنگی خواهران در راستای رفاه حال مادران در هنگام نماز و استراحت در غرفه شماره ۱ اقدام به پذیرش کودکان خواهد کرد.
برنامه‌های محوری این غرفه برای کودکان شامل رنگ‌آمیزی، قصه‌گویی، بازی، مسابقه و نمایش عروسکی خواهد بود.
همچنین واحد خدمات فرهنگی در هنگام پیاده‌روی اربعین در موکب عمود ۱۰۸۰ اقدام به توزیع ختم‌های قرآن، استغفار، صلوات همراه با هدیه در میان زائران خواهد کرد.
یکی دیگر از برنامه‌های واحد فرهنگی خواهران در موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها توزیع اقلام عفاف و حجاب در میان زائران از جمله ساق دست، جوراب و دیگر اقلام فرهنگی است.
همچنین طرح «طبیب الدوار» نیز در موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها اجرا خواهد شد؛ در قالب این طرح به مسائل شرعی بانوان از سوی دو تن از اساتید برجسته واحد پاسخگویی خواهران در بخش‌های مختلف موکب پاسخ داده خواهد شد.
اجرای پویش کتاب از دیگر برنامه‌های واحد فرهنگی خواهران است که در این پویش انواع کتاب‌ها با موضوعات مختلف به بانوان معرفی شده و با در اختیار گذاشتن کتاب‌ها برای مطالعه، در انتها هدایایی به زائرانی که کتاب‌ها را مطالعه کردند، اهدا خواهد شد.
توزیع اقلام بهداشتی در میان بانوان، نصب پوسترهای جواهرانه و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز روزانه، اجرای نقاشی روی صورت با نوشته‌های یا رقیه(س) یا علی‌اصغر زائر(ع) و کوچولو زیارت قبول، انجام گل نوشته روی چادر دختران ۹ سال به همراه اهدای مداد رنگی، دفترچه، کار برگ، پاک‌کن به دختران ۴ الی ۶ سال، توزیع کوله در میان کودکان ۱۰ ساله، توزیع ساک نوزاد ویژه مادرانی که کالسکه همراه دارند به همراه شیشه شیر، بیسکوییت و پوشک، حزب خوانی روزانه قرآن کریم بعد از نمازهای روزانه، برگزاری نماز جماعت خواهران، معرفی و نصب پوسترهای زنان عاشورایی روی کوله‌های زائران از دیگر برنامه‌های فرهنگی واحد خواهران در موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها است.
اجرای طرح «نائب الشهدا» معرفی و اهدای شناسنامه شهدا و نائب شهید مورد نظر بودن در زیارت اربعین، آماده‌سازی محتواهای مناسب و طراحی و چاپ بر روی بنر برای نصب در سرویس‌های بهداشتی خواهران و اسکان و ورودی خواهران، توزیع خوراکی نخود و کشمش و برگه، آماده‌سازی ایستگاه کالسکه، آماده‌سازی محتواها رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد کتاب‌خوانی، طراحی و آماده‌سازی بازی‌های کودکانه، برگزاری حلقه‌های کودکانه در قسمت‌های مختلف اسکان، برگزاری حلقه‌های معرفتی با موضوع شهدا، بارگذاری کانال ایتا امور فرهنگی خواهران، برگزاری پویش بانوان اربعینی و جمع‌آوری نذورات موکب و برگزاری خدمات فرهنگی بدون مرز از دیگر برنامه‌های فرهنگی خواهران در موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی است.