به گزارش پایگاه خبری آستان  حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌‌های عراق در موکب آستان مقدس بانوی کرامت حضور یافت و از فعالیت‌های رسانه‌ای این موکب بازدید کرد.

وی طی نشستی با مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه به‌منظور انعکاس حماسه اربعین حسینی بیش از ۶۰ اس‌ان‌جی در عراق مستقر شده است، اظهار کرد: هر چند دشمن به صورت مستمر درحال تلاش برای بایکوت حماسه اربعین حسینی است اما ارتباطات رادیویی و تلویزیونی گسترده‌ای با استفاده از بسترهای مخابراتی موجود برای نمایش اربعین رقم زده می‌شود.

حسینی با بیان اینکه موکب آستان مقدس بانوی کرامت در یک موقعیت ویژه قرار دارد، تصریح کرد: بسترهای رسانه‌ای گسترده‌ای در این موکب فراهم شده است که با استفاده از آن‌ها تصاویر زنده و تولیدی مطلوبی به سایر شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی انتقال داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تصاویر و تولیدات رسانه‌ای موکب آستان مقدس توسط اتحادیه رادیو تلویزون‌های عراق در بغداد دریافت و به ۳۵ کشور و ۱۲۰ رسانه ماهواره‌ای ارسال می‌شود.

رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق با تاکید بر اینکه حضرت معصومه سلام‌الله علیها بر گردن همه ما حق دارند، عنوان کرد: ما باید به این موکب نگاه ویژه‌ای داشته باشیم تا مورد عنایت بانوی کرامت قرار گیریم.

وی با اشاره به اجرای طرح زیارت اولی‌ها به میزبانی عراقی‌ها عنوان کرد: در این طرح ۷۰۰ هزار زائر اولی ایرانی ثبت‌نام کرده که با مشارکت خیرین ایرانی و عراقی طی یک سال بخشی از آن‌ها به زیارت اعزام شده‌اند و امیدواریم با استمرار مشارکت مواکب اربعین در این طرح بتوانیم حضور دیگر زیارت اولی‌ها را نیز در کشور عراق رقم بزنیم.

حسینی ادامه داد: موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با توجه به نزدیکی به کربلا می‌تواند مشارکت مطلوبی در تامین اسکان مورد نیاز زیارت اولی‌ها داشته باشد.