به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم خراسانی روز گذشته در جمع بانوان شرکت‌کننده در حلقه‌های معارفی رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آثار و پیامدهای دروغ در زندگی انسان اظهار کرد: دروغ‌گویی ریشه در عوامل مختلفی دارد که ترس از فقر، از دست دادن موقعیت اجتماعی، علاقه به مال‌اندوزی، رسیدن به هدف و به دست آوردن موقعیت و مقام از مهم‌ترین عوامل و علل دروغ‌گویی است.

وی با تأکید بر اینکه انسان به صورت فطری به دنبال صداقت و راستی است، افزود: صداقت و فطرت دو عنصر ناگسستنی از یکدیگر بوده؛ اما عقده حقارت و خودکم‌بینی انسان را در مسیر دروغ و دروغ‌گویی هدایت می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران دروغ را عامل بدبختی بشریت دانست و تصریح کرد: دروغ برکت و نیک بختی را از زندگی انسان دور می‌کند.

خراسانی اظهار کرد: خداوند در قرآن دو دستور مهم به مؤمنان داده است و می‌فرماید «ای مؤمنان از مخالفت کردن با فرمان الهی بپرهیزید و با راست‌گویان همراه باشید و از آن‌ها جدا نگردید.»

وی با اشاره به عذاب فرد دروغ‌گو در عالم قبر افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید در خواب دیدم مردی نزد من آمد و گفت برخیز، برخاستم و با او روانه شدم تا به دو نفر رسیدیم که یکی ایستاده و دیگری نشسته بود در دست فرد ایستاده قلابی از آهن بود و آن را در کنج دهان آن‌که نشسته بود، فرومی‌برد و می‌کشید تا از شانه به پشت او می‌رسید، سپس بیرون می‌آورد و به طرف دیگر فرومی‌برد و می‌کشید و همچنان این عمل را تکرار می‌کرد، به آن‌که با من بود گفتم علت این کار چیست؟ گفت این مرد (نشسته) دروغ‌گوست و تا روز قیامت این‌گونه در گور عذاب می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: امام سجاد علیه‌السلام در حدیثی خطاب به فرزندانشان این‌گونه می‌فرمایند که ای پسرم، از دروغ گفتن بپرهیز از کوچک و بزرگش جدی و شوخی‌اش؛ زیرا اگر انسان دروغ کوچک بگوید بر دروغ بزرگ نیز جسارت پیدا می‌کند.