به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم نادرنژاد ظهر امروز در جمع بانوان شرکت‌کننده در کلاس معارفی «سبک زندگی اسلامی» در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها با بیان اینکه ساده زیستی شاخصه زندگی مؤمنانه است، اظهار داشت: مؤمن تمامی امور زندگی خود را به دور از تکلف انجام می‌دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران پرهیز از تکلف را راهکار پیشبرد امور در زندگی اجتماعی دانست و افزود: دين اسلام به مؤمنان سفارش می‌کند که امور زندگى را راحت، معتدل و به دور از سخت‌گیری انجام دهند و خود را دچار تكلف نكنند.

  وی از  صبر، استقامت و تقوا به عنوان سه معیار برای دوری از تکلف در زندگی  یاد کرد و گفت: تکلف و تکلف ورزی انجام کارها را در زندگی دشوار و گاهی غیرممکن می‌کند.

نادرنژاد با اشاره به پرهيز از تكلف در علم‌آموزی تصریح کرد: مؤمن همواره به دنبال فراگیری علم مفید است و می‌داند کسب علم، موجب به دست آوردن قدرت و عزت در جامعه اسلامی می‌شود.

 وی افزود: حضرت رسول(ص) در حدیثی در مورد پرهیز از تکلف می‌فرمایند «تکلف (وسواسی گری) از اخلاق صالحان و شعار پرهیزگاران نیست و من متکلفان را دوست ندارم».

استاد حوزه علمیه خواهران تدبر در انجام امور را از دیگر شاخصه‌های زندگی مؤمنانه عنوان کرد و افزود: نشانه خردمند اين است كه هر موقع خواست سخن بگويد، تدبر می‌کند اگر مفيد بود سخن می‌گوید و اگر زیان‌بار بود خاموش می‌شود و در نتيجه در امان و سالم است.

نادرنژاد اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام از قول رسول‌الله(ص) می‌فرمایند «هرگاه خواستی كارى انجام دهى در مورد سرانجام آن فكر كن اگر مايه رشد و هدايت بود انجام بده و اگر مايه گمراهى بود انجام نده».

وی یادآور شد: امام علی علیه‌السلام برترين عبادت را انديشيدن مدام در مورد خدا و قدرت خداوند می‌دانند.

.