به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام عباس اسکندری عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در ساخت‌وساز ظاهری و عمران و آبادانی خلاصه نمی‌شود و مهم‌ترین دستاوردها در حوزه ارزش‌های اسلامی و الهی بوده و امروزه به برکت خون شهیدان، جمهوری اسلامی از عزتمندی، پویایی، قدرت و صلابت بسیار زیادی در جهان برخوردار است.

وی افزود: سیاه‌نمایی علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی بی‌انصافی و ممنوع است چراکه اگر کمی انصاف داشته باشیم و فقط قبل و بعد از انقلاب را به‌حسب ظاهر مقایسه نماییم متوجه فرق این مسائل خواهیم شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب با اینکه جمعیت ایران نسبت به امروز بسیار کمتر بود اما دولت پهلوی با فروش نفت و واریز آن به جیب خارجیان تمامی منابع ملی را به غارت می‌برد اما امروزه ایران اسلامی با این جمعیت هشتاد میلیونی آرام‌آرام وابستگی خود را به فروش نفت کمتر کرده و به الگویی برای دیگر ملت‌های جهان تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: قبل از انقلاب، دولت طاغوتی پهلوی هیچ‌گاه نتوانست چهره‌هایی همچون شهید سلیمانی و دیگر جوانان رزمنده را تربیت و تحویل جامعه دهد اما جمهوری اسلامی شخصیت‌هایی را تربیت کرد که ستارگان این نظام و چشم‌وچراغ ملت ایران هستند.

اسکندری یادآور شد: جانبازان، شهدا و رزمندگان اسلام افتخار جامعه اسلامی ایران و پشتوانه دین، ایمان و کرامت این نظام هستند.

وی افزود: نظام ولایی، ولایت‌فقیه، حاکمیت و رهبری مجتهد عادل و باتقوا و… همگی از دستاوردهای ارزشی این انقلاب است که بی‌بدیل و بی‌نظیر در تمام جهان است.

اسکندری در ادامه گفت: جوانان این مرزوبوم هشت سال مقابل ابرقدرت‌های مستکبر ایستادگی و جان خود را فدا نمودند به همین علت باید تحلیل درست از دستاوردهای انقلاب ارائه شود و سیاه نمایی و بی‌انصافی جایز نیست.

وی افزود: نظام اسلامی مسیر خود را باصلابت پیش خواهد برد و در مقابل تحریم‌های ظالمانه ایستادگی خواهد کرد چراکه جوانان و دانشمندان توانسته‌اند در عین اعمال این‌گونه تحریم‌ها تولید علم نمایند و دنیا را مبهوت خود کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: دانش هسته‌ای، تسلیحات نظامی، سلول‌های بنیادی و…. همگی از دستاوردهای این انقلاب و این نظام اسلامی است در حالی که طی این چهل سال همواره در تحریم بوده‌ایم اما پیشرفت کردیم و مقابل آمریکا با تمام توان مقاومت نشان دادیم و هیبت پوشالی آمریکا را باهدف قرار دان پایگاه نظامی عین الاسد در جهان شکستیم.

وی افزود: هر نظامی مشکلاتی دارد و این‌یک مسئله طبیعی است چراکه ایران اسلامی چهل سال با استکبار درگیر بوده، چهل سال تحریم است، چهل سال دشمنان شبانه‌روز علیه این نظام مقدس توطئه می‌کنند و طبیعی است مشکلاتی ایجاد شود اما مردم ایران باتحمل و صبوری الهام‌بخش مردم منطقه شدند.

اسکندری خاطرنشان کرد: مردم ایران حامی مردم عراق، سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و تمامی ملت‌های مستضعف جهان هستند و به دیگر ملت‌ها درس ایستادگی در مقابل آمریکا را آموختند.

وی تأکید کرد: شرایط فعلی بسیار حساس است و باید با تمام قدرت این مسیر را ادامه دهیم و مسئولان نیز شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را درست کنند چراکه ملت نجیب ایران شایستگی‌های زیادی دارد و باید مسئولان خادم این ملت باشند و قدر این مردم را بدانند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: کشور ایران امروزه به یک کشور قدرتمند تبدیل‌شده و یک نظام الهی را ایجاد و مردمی نجیب و رهبری عزتمند دارد به همین علت باید با تمام قدرت در مسیر پیش‌رو قدم برداریم.

وی افزود: دهه فجر دهه یادآوری انسجام و اتحاد ملت ایران در مقابل طاغوت، دهه شکوه و عظمت و غرور ملی، دهه شهدای عزیز انقلاب، دهه روزهای آتش و دود و دهه سرنگونی حکومت طاغوت توسط جوانان است که باید به‌درستی برای نسل جوان انقلاب تبیین شود.