به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمدمهدی محمدی طی گفت و گویی با اشاره به فعالیت‌های واحد رفاه حرم مطهر، اظهار کرد: واحد رفاه یکی از مجموعه‌های زیر نظر اداره کارگزینی است که چند سرفصل عملکرد دارد.
وی افزود: یکی از عملکردهای واحد رفاه، پرداخت وام به خادمان است که با دو مدل انجام می‌شود؛ مدل نخست وام‌هایی است که از صندوق رفاه به خادمان پرداخت می‌‌شود و مدل دوم معرفی افراد به بانک‌هایی است که آستانه با آن‌ها قرارداد دارد و این مدل با نوبت‌بندی انجام می‌شود.
رئیس اداره کارگزینی و رفاه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ارائه خدمات ورزشی به کارکنان حرم مطهر بانوی کرامت را شامل استخر، بدنسازی، فوتسال، والیبال، فوتبال و … از دیگر برنامه‌های واحد رفاه عنوان کرد و ادامه داد: عقد قرارداد با شرکت‌ها و فروشگاه‌های بیرون از آستان مقدس برای ارائه خدمات قسطی و با تخفیف برای کارکنان نیز از دیگر برنامه‌های بخش رفاه است.
وی خاطرنشان کرد: تهیه لیست، آماده‌سازی و نوع پرداخت بن‌های غیرنقدی و رفاهی به کارکنان نیز از سوی واحد رفاه انجام می‌شود و همین‌طور این واحد، برخی اقلام مصرفی را برای ارائه خدمات بهتر به کارکنان تهیه و توزیع می‌کند.
محمدی با اشاره به این‌که آستانه در ابتدای سال، یک سرانه رفاهی برای پرداخت به کارکنان استخدامی، قراردادی و ساعتی حرم مطهر مصوب می‌کند که باید برنامه‌ریزی و پرداخت شود، گفت: این سرانه شامل نیروهای پروژه‌ای، برنامه‌ای، شرکتی و بازنشستگان نمی‌شود؛ البته در بعضی موارد با دستور مقام تولیت و با تصویب کمیسیون منابع انسانی، مساعدت‌هایی به این افراد صورت می‌گیرد و هدایای نقدی یا غیرنقدی به آنها داده می‌شود.
وی نوبت‌بندی کارکنان و معرفی آن‌ها برای استفاده از اماکن اقامتی شمال و مشهد را نیز از فعالیت‌های واحد رفاه عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد کارکنان و درخواست‌های بسیار، این‌ نوبت‌بندی‌ها صورت می‌گیرد تا همه افراد بتوانند از اماکن رفاهی به شیوه مطلوب استفاده کنند.
رئیس اداره کارگزینی و رفاه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که در واحد رفاه پنج نیروی رسمی فعالیت دارند، ادامه داد: این واحد خدماتی نیز به زائران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ارائه می‌کند که شامل توزیع فیش تبرکی غذا و همین‌طور اسکان زائران غیربومی در زائرسرای حرم مطهر است.