پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها: مادر؛ یگانه موجودی است که حقیقت عشق پاک را می‌شناسد. کسی که با شنیدن آهنگ خوش صدایش، دل هر انسانی به وجود فرشته‌ای زمینی قرص می‌شود. کسی که با مهربانی و لبخند و نگاهی پر از صداقت و بی‌ریایی فرزندش را در آغوش می‌کشد. کسی که با لبخند فرزند دلبندش لبخند زیبائی بر چهره خسته‌اش می‌نشیند و دنیایش سبز می‌شود با گریه او دلش می‌لرزد و طوفانی در دلش پدیدار می‌گردد. آن‌جاست که شاعر می‌گوید
بر تو ارزانی که ما را خوشتر است
لذت یک لحظه مادر داشتن
وجود مادر همواره آمیخته با شور، عشق و امید به آینده است، او که همچون فرشته ای نگهبان خانواده است و تحمل رنج و مشقت اهل خانه برای او سخت‌تر از تحمل رنج و مشقت خودش است. تنها مادر است که تندی و بدی فرزندان را هراندازه که باشد باز هم می‌بخشد و با آغوش باز آنان را می‌پذیرد.
شاید از همین روست که حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها مادر همه شیعیان است. همه شیعیان هرگاه از درد و رنج عالم به ستوه می‌آیند، دست به دامان پاک فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌شوند تا برای‌شان مادری کند. هر کدام از ما هر چقدر هم که گناه‌کار باشیم، بازهم چشم امیدمان به مادری‌ست که به حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام این‌گونه وصیت کرد: يا على! من فاطمه دختر محمدم كه خداوند مرا به ازدواج تو درآورد تا در دنيا و آخرت همسر تو باشم و از آن تو، تو از هركس بر من نزديكترى. مرا شبانه حنوط كن و شب غسل بده و شبانه كفنم كن و شب به خاك بسپار و كسى را از دفن من مطلع مكن. تو را به خدا مى‏سپارم و سلام من به فرزندانم تا روز قيامت برسان.
چه سلام گوارایی. شاید از همین‌روست که اهل دل می‌گویند هرگاه ما شیعیان به حضرت زهرا سلام الله علیها و دیگه معصوین سلام الله علیهم اجمعین سلام می‌دهیم، درواقع سلام ما جواب سلامی‌ست که این عزیزان پیشتر ارزانی ما کرده‌اند و چه چیزی از این شیرین‌تر؟
بیستم جمادی الثانی هر سال، در ایران روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان، فرزندان با محبت و همسران با وفا؛ این روز به یُمن زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر نام گرفته است تا الگویی باشد برای زنان و مادران آزاده تاریخ.
این حقیقت دارد که طبق حدیثی از امام صادق علیه السلام، شیعیان واقعی در غم اهل بیت علیهم السلام غمیگن هستند و در شادی آن عزیزان شاد و سرحال؛ اما چه کنیم که دل‌مان همواره در ولادت این بانوی نمونه تاریخ هم در قبرستان بقیع سیر می‌کند و دنبال قبری بی‌نشان می‌گردد.
این غم سنگینی‌ست که مادر عالم بی‌نشان باشد و فرزندانش نتوانند صحن و مزارش را در سال‌روز سراسر نور ولادتش گل‌افشانی و عطرآگین کنند. اما این روزها، حال و هوای حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، تسلای دل‌های‌ عاشقان زهرا سلام الله علیها است. چرا که آیت‌الله مرعشی نجفی نقل کرد که: «پدرم در نجف ختم مجرّبی پیدا کرده بود که خودش ببیند که قبر بی بی دو عالم کجاست و به هیچ کس هم نگوید، به قولی این راز را در سینه‌اش نگه دارد. یک ختم چهله که سنگین اما مجرّب بود را انجام داد و بعد از این که روز چهلم تمام شد، توسّل بسیار زیادی و گریه و مطالب و بعد استراحت کرد و در عالم رؤیا به محضر مقدّس امام باقر یا امام صادق (علیهماالسلام) مشرّف شد و قبل از این که چیزی بگوید، حضرت به ایشان رو کردند و فرمودند: «علیک بکریمه اهل البیت» بر تو باد که دست به دامن کریمه اهل بیت علیهم السلام شوی. این‌جا آیت‌الله سیّد محمود مرعشی نجفی، پدر آیت‌الله شهاب‌الدّین مرعشی چون یک ختم گرفته که قبر بی بی دو عالم را ببیند، تصوّر می‌کند منظور حضرت زهرا سلام الله علیها هستند. عرضه می‌دارند که یا جدّاه قربانت بروم، اتّفاقاً من ختم را برای همین که شما بیان کردید، انجام دادم. شما محل دقیق قبر شریف را به من نشان دهید تا به زیارتشان مشرّف شوم.
اما حضرت علیه السلام بیان فرمودند: «خدا به مصالحی نمی‌خواهد قبر آن حضرت معلوم شود و لذا ما هم نمی‌خواهیم، شما هم اصرار نکن.» بعد فرمودند: «خداوند آنچه که جلال و جبروت برای قبر بی بی دو عالم مقدّر کرده، همه را در فاطمه معصومه قرار داده است. به آنجا برو.»
این‌روزها حضور در حرم اخت‌الرضا دل‌ها را آرام و شاد می‌کند و بوی گل‌های زیبا و تازه بالای ضریح، خود نویدی‌ست بر این حقیقت که روزی از همین روزهای آینده با ظهور آخرین منجی عالم بشریت برای حضرت زهرا سلام الله نیز حرم خواهیم ساخت ان شا الله… .