به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سعید سیاهلویی طی گفت‌وگویی با اشاره به این‌که در بخش مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر، چند نرم‌افزار ویژه همچون نرم‌افزار گم‌شدگان و زائرسرا را با تکیه بر توان داخلی ارائه کرده‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر نیز نرم‌افزارهایی برای مراسم و محافل و هدایا و نذورات در دست تهیه است که همه این برنامه‌ها از تولیدات آستان مقدس است.
وی افزود: اعتقاد داریم که حرم جای کار، بسیار دارد؛ تولید اپلیکیشن‌های بسیار زیادی را می‌طلبد، اما قبل از اینکه بخواهیم اپلیکیشنی را تولید و وارد حرم کنیم، ابتدا باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و امیدواریم که حضرت معصومه سلام‌الله علیها توفیق دهد که بتوانیم کارهای بزرگی را در این مسیر انجام دهیم.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که آشنانبودن نیروهای حرم به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجب کندی کار در برخی مواقع شده است، ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اهمیت قسمت‌های مالی اداری به دلیل حساسیت سازمانی آن‌ها و هزینه‌کردن روی این قسمت در حوزه فناوری، ما در تولید نرم‌افزارها کمی عقب مانده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات زائر، خیلی ضعیف هستیم و جای کار بسیار است و می‌طلبد از فرصت‌ها به شیوه مطلوب استفاده کنیم و توان خود را بالا ببریم تا بتوانیم نیازهای حرم را که هر روز هم در حال بیشتر شدن است، تأمین کنیم.
سیاهلویی با بیان این‌که زمانی ما در فناوری اطلاعات و ارتباطات از مسئولان حرم می‌خواستیم که نرم‌افزارهایی برای آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تولید شود و اکنون درخواست برعکس شده و آستان از فناوری درخواست تولید نرم‌افزارهای بیشتر را دارد، گفت: این امر نشان می‌دهد که ضرورت استفاده از نرم‌افزار جای خود را پیدا کرده و فرهنگ استفاده نیز روز به روز بیشتر می‌شود.
وی افزود: با این حال، باید توجه داشته باشیم که توان فناوری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تعداد نیروی فعلی، منابع مالی محدود و حجم کار بسیار بالا در بهترین حالت و شرایط قرار دارد، اما پاسخگوی نیازهای تولیدات حرم نیست و می‌طلبد امکانات بیشتری فراهم شود.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) بیان کرد: تعداد نیروهای بخش فناوری با احتساب دو نیروی قرارداد ساعتی، ۱۳ نفر است که این تعداد نیرو برای مدیریت و ارائه خدمت به بیش از دو هزار کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی در آستان مقدس و بیش از ۱۰ هزار خادم افتخاری که هر روز هم تعدادشان بیشتر می‌شود، محدود است و نشان می‌دهد حجم فناوری اطلاعات از نظر نیرو و متخصص به حد استاندارد لازم نرسیده و این امر فشار کاری بسیار زیادی روی نیروها وارد می‌کند که امیدواریم این مشکل حل شود.
وی در پایان افزود: در حال حاضر آخرین پروژه در دست اقدام در فناوری ارتباطات، نرم‌افزار مهمانسرا و حذف فیش کاغذی است که در سامانه خادمان رسمی و قراردادی برای تعداد دو هزار نفر اجرایی شده و موفقیت‌آمیز بوده است و در حال بررسی برای اجرای حذف فیش کاغذی برای خادمان افتخاری هستیم که بالغ بر ۱۰ هزار نفر کاربر خواهد داشت و امیدواریم که بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم.