به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، افتتاحیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور حجت‌الاسلام محسن آمره مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها، مهدی تاجیک مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه استان قم و ایمانی پدر شهید مدافع حرم مهدی ایمانی و جمعی از اهالی رسانه در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر طی سخنانی با اشاره به آثاری که در پنج دوره گذشته جشنواره ابوذر با موضوعات به‌روز در عرصه‌های عمومی و نخبگانی جامعه تولید شده است، اظهار کرد: امیدواریم در ششمین جشنواره ابوذر که در شرایط ویژه کرونایی برگزار می‌شود با توجه به شرایط موجود جامعه آثار خوبی در زمینه نگاه رسانه به مسأله زیارت و اهمیت آن در جامعه تولید شود.
وی با بیان اینکه محققین و اصحاب رسانه می‌توانند از بستر این جشنواره برای تبیین رابطه میان زیارت و رسانه در شرایط ویژه کرونایی استفاده کنند، افزود: این مسأله که رسانه‌ها تا چه اندازه باید به مباحث مربوط به زیارت بپردازند و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در رسانه ها به چه صورت باشد ظرفیت نظریه پردازی را دارد و این جشنواره بستر خوبی برای این امور است.
مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام‌الله علیها ابراز امیدواری کرد که افتتاح ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در ماه ربیع الاول و در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بهانه‌ای برای آگاهی بیشتر جامعه نسبت به معارف اهل بیت علیهم السلام باشد.
وی افزود: ان شاء الله به برکت حضرت مصومه سلام الله علیها و رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله آثار این جشنواره در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران و آگاهی بخشی بیشتر به مردم به خوبی دنبال خواهد شد.
در ادامه تاجیک با بیان اینکه به خاطر شرایط کرونا نشست خبری جشنواره محدود برگزار شد، ابراز کرد: این ششمین مرحله جشنواره ابوذر در استان قم است که بعد از مرحله استانی آثار برگزیده به مرحله کشوری ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه در این جشنواره علاوه بر موضوعات عمومی که مختص استان قم است موضوعات دیگری را هم به جشنواره اضافه کرده ایم، افزود: مسأله کرونا و زیارت از مسائل مهم هستند که می تواند نگاه‌های ویژه رسانه‌ای به آن داشت.
مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه استان قم با تشکر از ستاد کنگره شهدای استان به دلیل حمایت‌های این ستاد از جشنواره ابوذر گفت: همچنین از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل صدا و سیمای استان قم به خاطر حمایت از این جشنواره تشکر می‌کنیم.
وی افزود: تشکر ویژه از اصحاب رسانه داریم که جشنواره بسیج را جشنواره خودشان می‌دانند و بسیج نیز بدون حضور اقشار مختلف مردم و از جمله رسانه‌ها معنایی ندارد.
تاجیک اظهار کرد: در این جشنواره علاوه بر اهداف قبلی، تشویق و ترغیب خبرنگاران برای توجه بیشتر به دغدغه‌های مردمی و نیاز امروز جامعه، در دستور کار قرار گرفته است تا علاوه بر مشارکت حداکثری کیفی‌سازی آثار نیز رقم زده شود.
وی تأکید کرد: سعی می‌کنیم کیفیت بخشی آثار را مدنظر داشته باشیم و معتقدیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه قمی این ظرفیت را دارند که الگو و سر منشأ و خط دهنده اصحاب رسانه در سراسر کشور باشند.
گفتنی است جشنواره ابوذر از اصلی‌ترین رویدادهای رسانه‌ای استان قم بشمار می‌رود که آثار فاخری را در موضوعات مورد نیاز جامعه ارائه کرده و به دنبال کیفی‌سازی آثار با برگزاری کارگاه‌های مورد نیاز برای اصحاب رسانه است.
موضوعات اصلی جشنواره ششم عبارت از اقتصاد مقاومت و جهش تولید، تحقق عدالت اجتماعی، گسترش فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت، بحران کرونا و عقلانیت دینی و آسیب‌های اجتماعی و راه‌های مبارزه با آن است و بخش ویژه این جشنواره با موضوع هویت شهری و اخلاق شهروندی خواهد بود.
این جشواره در قالب‌های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، مقاله و یادداشت، فیلم کوتاه، عکس خبری، عکس نوشت، کاریکاتور، انیمیشن و اینفوگرافیک برگزار خواهد شد که آثار برگزیده استانی به مرحله کشوری خواهند رفت.