به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در شام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام طی سخنانی در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و صحن‌های حرم مطهر پخش شد، اظهار کرد: بنا بر اسرار و حکمت الهی امام زمان علیه‌السلام در غیبت به سر می‌برند و تا زمان معینی که خداوند اذن ظهور دهند از دیدگان عموم مردم غائب هستند و حضرت در جامعه حضور دارند ولی ظاهر نیستند و تنها خواص می‌توانند حضرت را ملاقات و مشاهده نمایند  و عموم مردم از دسترسی و مشاهده‌ای که منجر به شناخت حضرت شود محروم هستند.

وی افزود: ارتباط معنوی با امام زمان علیه‌السلام یک امر ضروری است چراکه حضرت یک ارتباط تکوینی با تمام عالم هستی دارند و به یمن وجود مبارک حجت خدا باران از آسمان نازل و رزق و روزی بر مخلوقات ارزانی داشته می‌شود و به‌واسطه امام معصوم بلایا از شیعیان دفع می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: برای چگونگی این ارتباط معنوی با امام زمان علیه‌السلام، وجود مبارک امام حسن عسکری علیه‌السلام در یک جمله کوتاهی خطاب به امام زمان علیه‌السلام می‌فرماید دل‌هایی که اهل طاعت و اهل اخلاص باشند به سمت امام معصوم پرواز می‌کند، همانند پرنده‌ای که به آشیانه خود بازمی‌گردد.

فرحزاد تأکید کرد: دو شرط مهم برای پیوند و ارتباط قلبی با امام زمان علیه‌السلام در کلام نورانی امام حسن عسکری علیه‌السلام بیان‌شده است و کسی که بخواهد به این دریای بیکران متصل شود باید این دو شرط را انجام دهد.

وی یادآور شد: امام زمان علیه‌السلام در مسیر طاعت و بندگی خداوند قرار دارد و کسی که بخواهد با حضرت ارتباط معنوی برقرار نماید باید در مسیر بندگی و طاعت حقیقی قرار گیرد و اطاعت از عبادت بالاتر است و عبادت تنهایی کافی نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: شیطان ۶ هزار سال عبادت خداوند را نمود اما اطاعت نداشت چون زمانی که موردسنجش الهی قرار گرفت در امتحان اطاعت مردود شد و اطاعت یعنی طوق بندگی بر گردن آویختن و در مقابل خودپرستی و هواپرستی قیام نمودن که شیطان نتوانست انجام بدهد.

وی افزود: عبادت مقبوله تنها از طریق اطاعت حقیقی حاصل می‌شود و کسی که اهل طاعت باشد دیگر به نرخ روز نان نخواهد نخورد و تنها در فکر طاعت حقیقی بوده و از نفاق دوری می‌جوید.

فرحزاد در ادامه گفت: نوکر زمان بودن فایده‌ای ندارد و منجر به هواپرستی خواهد شد بلکه باید نوکر امام زمان علیه‌السلام باشیم.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شرط دیگر برای ارتباط معنوی با امام زمان علیه‌السلام، اخلاص است یعنی این عبادت و اطاعت باید خالص و قربه الی الله باشد چراکه طبق روایت تمام اعمال انسان نابود خواهد شد مگر اعمال خالص که ماندگار است.

وی تأکید کرد: طبق روایت کسی که به مقام اخلاص برسد از تمام عذاب‌ها و بدبختی‌ها خلاص خواهد شد و شیطان نیز قسم جلاله خورده است تمام بندگان را گمراه خواهد کرد مگر بندگان مخلص را که توان گمراه کردن ندارد.

فرحزاد یادآور شد: رمز موفقیت و ماندگاری شیخ عباس قمی به خاطر اخلاص ایشان بود و طبق حدیث قدسی اخلاص از اسرار الهی بوده و در دل کسانی افکنده می‌شود که محبوب خداوند باشد.