به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد طی سخنانی در شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و شبکه‌های قرآن و نور پخش شد، اظهار کرد: درباره حضرت زهرا سلام‌الله علیها مطالب بسیار است ولی در فرصت اندکی که است نکته‌ای بازگو خواهیم کرد مبنی بر اینکه رسول خدا در زمانی صاحب فرزند دختر شده است که در آن زمان داشتن فرزند دختر را عیب و ننگ می‌دانستند.

وی افزود: قرآن کریم حالات مردمان آن زمان را این‌گونه بیان می‌کند که اگر به یکی از مردان آن زمان خبر دختردار شدن می‌دادند چهره‌اش از ناراحتی سیاه و خیلی  غضبناک و ناراحت می‌شدند و با خودش این‌چنین فکر می‌کرد با این پیشامد و مصیبت چگونه برخورد نماید آیا این دختر را نگه دارد با تمام عیب و ننگ و یا آن را در خاک دفن نماید.

طباطبایی نژاد یادآور شد: یکی از وظایفی که خداوند بر عهده رسولش نهاد، این بود که خصلت‌ها، عادت‌ها، افکار نامناسب و روش‌های ناپسند را از مردم دور و به‌جای آن صفات خوب را نهادینه نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: یکی از بدرفتاری‌ها و خبایث آن زمان بدرفتاری با دختر و زنان جامعه بود که در طول تاریخ در بسیاری از زمان‌ها زن را به‌عنوان کالا و به‌عنوان غیر انسان تصور می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: در طول تاریخ بشر چیزهای مختلفی را پرستش می‌کردند و در بعضی از مناطق هندوستان فعلی عده‌ای گاو پرست هستند و کسی حق تعدی به این حیوان را ندارد و این حیوان را مورد عبادت قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها دستشان از انبیاء و اولیاء الهی کوتاه باشد و هدایت خداوند نباشد انسان‌ها دچار انحرافات عقیدتی خواهند شد و به بیراهه خواهند رفت.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: یکی از خصلت‌های غلط که در زمان بعثت رسول خدا به اوج خود رسیده بود بدرفتاری با دختر بود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: انسان اگر هدایت نشده باشد  دچار وحشی‌گری می‌شود که نمونه‌ آن همین داعشی ها هستند دچار توحش شدند و حماقت و نافهمی دامن‌گیر آن‌ها شد.

طباطبایی نژاد افزود: در کنار نبی خدا حضرت خدیجه سلام‌الله علیها و در کنار حضرت علی علیه‌السلام، حضرت زهرا سلام‌الله علیها و در کنار امام حسین علیه‌السلام حضرت زینب سلام‌الله مطرح‌شده‌اند که خداوند با این کار عظمت زن را به بشریت گوش‌زد نموده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رسول خدا هم عملاً و هم به‌صورت زبانی عظمت و کرامت زن را به جامعه معرفی و در روایات فراوانی به این زمینه مطرح کرده‌اند.

وی یادآور شد: خداوند یک دختر به رسول خدا داده است که هیچ بشری از نظر مقام به عظمت این بانوی بزرگوار نمی‌رسد به‌گونه‌ای که بر اساس روایت اگر حضرت علی علیه‌السلام برای این بانو خلق نمی‌شد هیچ کفوی برای این بانو به عنوان همتا و همسر در عالم خلقت وجود نداشت.