به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی طی سخنانی در شام میلاد امام باقر علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از موضوعات فوق‌العاده مهم که از اساسی‌ترین موضوعات عبادی است و در قرآن مجید بیش از ۹۰۰ آیه در این زمینه واردشده و هزاران روایات این موضوع مهم و ابعادش را بیان کرده‌اند که ماه رجب نیز ظرف تحقق و تجلی این موضوع است بحث رحمت الهی است.

وی افزود: طبق روایت زمانی که ماه رجب حلول می‌کرد رسول خدا مسلمین را جمع و در میان آن‌ها صحبت می‌نمودند و می‌فرمودند که ماه بزرگ و بابرکتی به شما سایه افکنده که در آن بارش شدید رحمت الهی بر بندگان نازل می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند قصد دارد بندگان را عزیز و با نعمات بیکران و الطاف خودش بهره‌مند نماید و رحمت الهی در این ماه عزیز به‌قدری گسترده و زیاد است که قابل وصف نیست.

حسینی اراکی تأکید کرد: در آیه ۱۰۵ بقره و ۷۴ سوره آل‌عمران خداوند می‌فرماید رحمتش وسیع است اما عده‌ای به‌صورت ویژه از این رحمت بهره خواهند برد و اگر کسی بخواهد از این رحمت ویژه برخوردار شود باید به سراغ چیزهایی برود که رحمت ویژه خداوند در آن تجلی بیشتری دارد.

وی یادآور شد: امام رضا علیه‌السلام در کلام نورانی می‌فرماید رحمت خداوند یک‌صد جزء دارد که یک رحمت آن به مخلوقات داده‌شده و تمامی این الطاف الهی تنها تجلی یکی از صد رحمت الهی است و ۹۹ رحمت ویژه الهی برای رسول خدا، حضرت علی علیه‌السلام و خاندان عصمت و طهارت ذخیره‌شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در این ماه رجب باید دو چیز را در مقام بندگی و عبادت‌ها هدف‌گذاری کنیم تا از بزرگ‌ترین موهبت الهی و از معادن رحمت و انوار الهی برخوردار شویم.

وی در ادامه افزود: امام باقر علیه‌السلام در روایتی کلام نورانی خودشان را با ۶ قسم آغاز کرده و فرموده‌اند به خدا قسم انوار ائمه معصومین در قلوب مؤمنین از نور خورشید در میانه روز بالاتر است.

حسینی اراکی خاطرنشان کرد: اگر انسان در درون و باطن خود ظرفیت برای این انوار الهی ایجاد نکند حتی ذره‌ای از این انوار الهی در دل انسان وارد نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ماه رجب باید ماهی برای جذب انوار الهی در قلوب شود تا انسان بتواند از رحمت واسعه و ویژه الهی برخوردار شود.

وی تأکید کرد: طبق زیارت جامعه کبیره زمین با نور ائمه معصومین منور می‌شود اما متأسفانه بعضی از انسان‌ها از این نور دور هستند و دچار حیرانی شده‌اند.

حسینی اراکی یادآور شد: ماه رجب ماه لیاقت سازی و آماده نمودن دل است برای بهره‌مندی از رحمت الهی، که دقیقاً رحمت الهی همان خاندان عصمت و طهارت هستند و معادن نور و رحمت الهی، وجود مبارک حضرات معصومین است.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: ایمان واقعی به خدا و اعتقاد به‌روز قیامت در کنار جهاد فی سبیل الله می‌تواند رحمت واسعه الهی را جذب نماید.