به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، فاطمه نادری طی گفت‌وگویی با بیان اینکه خادمان اداره رواق خواهران برای حفظ سلامت زائران آستان مقدس بانوی کرامت در ایام سال نو برنامه‌های متنوع بهداشتی را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: این ویژه برنامه‌ها با خوش آمدگویی به زائران و اهدای گل به آن‌ها در لحظه تحویل سال آغاز شده است.

وی افزود: اداره رواق خواهران تعداد ۶ هزار چادر در اختیار دارد که به هنگام ورود بانوان به حرم در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مسئول اداره رواق خواهران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: در این طرح هنگامی که چادری در اختیار بانویی قرار گرفت برای حفظ سلامت زائران آن چادر مجدد مورد استفاده قرار نگرفته و برای شست و شو ارسال می‌شود که در حال حاضر روزانه ۳ هزار چادر به زائران بانوی کرامت تحویل داده می‌شود.

نادری از توزیع کتابچه های مرتبط با موضوع حجاب و عفاف به هنگام تحویل چادر به خواهران یاد و عنوان کرد: در این کتابچه‌ها احادیث با محوریت حجاب و عفاف و آثار پاکدامنی تبیین شده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز تعدادی چادر به صورت مقطعی برای دختران نوجوان که حجاب نسبتاً خوبی دارند، اما چادر ندارند از سوی آستان مقدس به یادگار اهدا می‌شود و از آن‌ها خواسته می شود که از این به بعد در تمامی مکان‌های عمومی ملبس به چادر باشند؛ این چادرها از سوی خادمان و خیران تهیه شده و متبرک می‌شود.

مسئول اداره رواق خواهران افزود: برای حفظ سلامت زائران آستان مقدس بانوی کرامت، دستگاه های ضدعفونی کننده دست در مکان های مختلف آستان مقدس تعبیه شده و همچنین برای ورود به آستان مقدس داشتن ماسک الزامی است و به کسانی که ماسک ندارند هنگام ورود به حرم ماسک داده می‌شود.

نادری با بیان اینکه در اداره رواق خواهران ۶ هزار خادم فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در ایام نوروز روزانه نزدیک به هزار خادم در هر ۲۴ ساعت مشغول خدمت رسانی به زائران بوده و به طور متوسط در شیفت‌های خلوت ۷۰ تا ۸۰ خادم و در شیفت‌های شلوغ ۱۱۰ تا ۱۲۰ خادم به زائران آستان مقدس بانوی کرامت خدمت‌رسانی می‌کنند و خادمان اضافه بر شیفت های خدمتی خود در شیفت های فوق العاده نیز مشغول خدمت رسانی به زائران آستان مقدس بانوی کرامت خواهند بود.

وی ادامه داد: در ایام نوروز به منظور استقبال از زائران و خدمت رسانی به آنها خادمان در قالب خادمان انتظامات و ارشاد، اقامه نماز، کفشداری و دربان و حافظین حرم با محوریت انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حال خدمت رسانی هستند.

نادری یادآور شد: برای حفظ سلامت زائران تمامی مسیرهای منتهی به روضه منوره حضرت معصومه سلام الله علیها در ضلع شمالی، شرقی و غربی و دیگر مسیرهای ورودی به گونه‌ای آماده‌سازی شده که مسیر ورودی و خروجی برای زائران مشخص باشد و زائران با حرکت در این مسیرها می‌توانند بدون معطلی و زیاد شدن حجم ترافیک زیارت کرده و پس از انجام زیارت و سلام به رواق های حرم و فضای باز وارد شوند.