به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی درباره برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای شب و روز نیمه شعبان، اظهار کرد: این برنامه‌ها از عصر امروز یکشنبه، ۸ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه با بخش‌های متعدد و متنوع آغاز و از شبکه‌های مختلف رسانه ملی و نیز فضای مجازی پخش می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: آغازگر این ویژه برنامه‌ها محفل قرآنی است و بعد از آن زیارت آل یاسین با نوای مجتبی رمضانی قرائت می‌شود. نماز مغرب و عشا شب نیمه شعبان نیز به امامت آیت‌الله نوری همدانی در میعاد منتظران اقامه می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از آن، آئین استغاثه به امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی برگزار می‌شود و قرائت دعای استغاثه به امام زمان(عج) با نوای سیدرضا نریمانی ادامه دهنده برنامه‌های شب نیمه شعبان است.

حسین آبادی در ادامه بیان کرد: سخنرانی کارشناسان، مدیحه سرایی ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام و اجرای برنامه توسط گروه های سرود و هم‌خوانی و هنرمندان نیز برای شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برنامه‌ریزی شده است.

وی درباره برنامه‌های ویژه احیای نیمه شعبان، گفت: احیای این شب عظیم‌الشان از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد آغاز شده و تا اذان صبح ادامه می‌یابد، قرائت دعای پرفیض کمیل و مناجات شعبانیه و حضور مهمانان و چهره های مهدی یاور از بخش های این آئین است که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از مدعوین و شرکت‌کنندگان در این برنامه یاد کرد و افزود: در این برنامه از حضور حجج‌اسلام والمسلمین عابدینی، علیرضا پناهیان و حیدری کاشانی بهره‌مند خواهیم شد.

وی به علی انسانی، حاج عباس حیدرزاده، حاج احمد واعظی و سید احمد الموسوی به عنوان مدیحه‌سرایان این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: یوسف رحیمی و محمدمهدی شفیعی نیز از شاعران و همچنین گروه تواشیح میعاد در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران درباره برنامه های تدارک دیده شده برای روز نیمه شعبان، ابراز کرد: این برنامه ها در دو نوبت صبح و عصر اجرا می شود. در نوبت صبح ویژه برنامه سالروز ولادت امام عصر(عج) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و در نوبت عصرگاهی از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب اجرا می شود.

وی با بیان اینکه همه این برنامه به صورت مجازی و نیز از طریق پخش از رسانه ملی به سمع و نظر مخاطبان و علاقمندان می رسد، خاطرنشان کرد: پس از نماز مغرب و عشاء، در شام نیمه شعبان آئین شکرگذاری خادمان مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.