به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در رشته قرائت در زمستان سال گذشته ۱۶ کلاس با حضور ۱۶۳ فراگیر شامل ۸۷ نفر کودک و نوجوان، ۷۶ نفر جوان و در رشته حفظ نیز ۴۶ کلاس با ۲۸۱ فراگیر شامل ۱۰۶ نفر کودک و نوجوان و ۲۲۷ نفر فراگیر جوان برگزار شد و با اتمام این کلاس‌های قرآنی به فراگیرانی که در آزمون مرکز قرآن و حدیث موفق به کسب نمره قبولی شوند گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

از دیگر دوره‌ها و کلاس‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث که در سال گذشته همزمان با فصل زمستان به صورت آفلاین برای بانوان برگزار شد، دوره مصحف است.

بانوان شرکت کننده در دورۀ تخصصی ترجمه و مفاهیم (مصحف) با ریشه یابی دقیق کلمات قرآنیِ کم کاربردتر و یادگیری نقش کلمات در جملات و عبارات، به اشراف دقیق تری نسبت به آیات قرآن می رسند، متقاضیان شرکت در این دوره، باید یا دوره ترجمه مفاهیم سه جلدی را گذرانده و در آن نمره قبولی کسب کرده باشند و یا در آزمون جامع ترجمه مفاهیم به صورت حضوری شرکت کنند.

قرآن آموزان با گذراندن دوره سه جلدی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم می توانند مفهوم نزدیک به ۸۶ درصد از کلمات قرآن کریم و تعداد زیادی از آیات قرآن را به سادگی فراگیرند.

این دوره آموزشی به صورت آنلاین در پیام رسان ایتا با تدریس خانم رهنما برای بانوان برگزار شد.

دوره تفسیر تنزیلی از دیگر دوره هایی بود که در فصل زمستان سال گذشته برای بانوان برگزار شد و در این سبک تفسیری منابع و ابزار تفسیری با دیگر دوره های تفسیر قرآن کریم تفاوت نمی کند و مفسر فقط با تغییر چینش آیات موضوع مورد مطالعه ،تلاش می کند به دریافت روشن تری از آیات قرآن دست یابد.

این سبک آموزش تفسیر به بانوان یکی از ریشه دارترین سبک های تفسیر قرآن، همزاد با نزول آیات و سور قرآن کریم بر پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله است.

روش تفسیری آموزشی برای این دوره در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (علیها‌السلام) همان سبک تفسیری است که در مصحف امام علی عليه السلام نیز رعایت شده است.

لازم به ذکر است، این دوره آموزشی به صورت آفلاین و در پیام رسان ایتا برای بانوان برگزار شد، بر همین اساس بانوان سراسر کشور برای حضور در این دوره با محدودیتی مواجه نشدند و همچنین در سال گذشته با برگزاری آنلاین و آفلاین کلاس‌های قرآنی و معارفی فرصت حضور در کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث برای بانوان غیر ایرانی نیز فراهم شد.