به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، انجمن ناشران کودک و نوجوان قم و جمعی از مدیران آستان مقدس پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام سبحانی مسئول انتشارات جمال گفت: این انجمن در سال ۹۲ تشکیل و در مجموع ۶۰ عضو دارد که بیش از ۸۰ درصد کتاب دینی کشور در حوزه کودک توسط ۱۰ عضو فعال این انجمن تولید می‌شود.

سبحانی گفت: بیش از ۷۰ درصد کتاب‌های تولید شده در انجمن ناشران کودک ونوجوان قم در کتابنامه رشد آموزش و پرورش با عنوان کتاب‌های متناسب کتب درسی معرفی شده است.

مسئول انتشارات نشرجمال مطرح کرد: در ده سال اخیر ناشر برتر اکثرا از قم انتخاب شده است و این نشان از ظرفیت بالای ناشران این حوزه در شهر مقدس قم دارد.

وی گفت: کتب حوزه کودک به ۱۳ زبان دنیا از جمله انگلیسی، عربی، آلمانی، پرتقالی، اسپانیولی، فرانسوی، مالدیوی، اکوادر و اردو ترجمه و در حال چاپ است.

سبحانی با انتقاد از روند چند سال اخیر نسبت به یک کودتای خزنده جدی در عرصه ترجمه کتاب‌های اباهه گری عرصه کودک و نوجوان که به شدت رواج پیدا کرده گفت: این حرکت توسط تعدادی ناشر با سرمایه فراوان صورت می‌گیرد که هدفی جز منفعت و درآمد را درنظر ندارد.

وی عنوان کرد: در این کتب، اخلاق خانواده مورد هدف قرار گرفته و از عبارات سخیف در خصوص افراد خانواده به صورت مکرر استفاده شده و طراحی های زیبا ذائقه کودک ونوجوان مارا عوض می‌کند.

آیت الله سعیدی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: تلاش برای نسل کودک و نوجوان هم زود تاثیر می‌گذارد و هم زود بازده و ماندگار است و تاثیر بسیاری در جامعه و آینده جامعه دارد.

وی افزود: نگاه به جوانان باید نگاه بنیادی باشد و تاثیری که رهبر معظم انقلاب بر روی جوانان دارند بر همین اساس است.

امام جمعه قم گفت: یکی از کارهای مهم در عرصه کتاب کودک شناسایی نویسندگانی است که در حوزه کتاب کودک از منظر دینی دغدغه مند هستند که در این راستا گردآوری و جلسات منظمی برای ساماندهی افراد این عرصه باید دنبال شود.

وی با اشاره به دارالشفابودن حرم کریمه اهل بیت(س) و لزوم محوریت قرار دادن این مکان مقدس در برنامه‌های فرهنگی و دینی گفت: دارالشفا بودن حرم حضرت فقط برای امراض جسمی نیست بلکه بزرگ‌تر از این مریضی‌ها، برای امراض روحی و اجتماعی هم است.

سعیدی افزود: گرداوری و شناسایی افراد و موضوعات وتولید محتوای صحیح دینی در موضوعات مختلف فرهنگی به خصوص کودک ونوجوان باعث ایجاد انگیزه خواهد شد.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: غرب با تولید فیلم هاو محتوای غیر اخلاقی و ترویج روابط نامشروع و غیردینی سعی بر از بین بردن کانون خانواده‌های جوامع اسلامی دارد و این روش و سیره آنها است که داوم زندگی در آن معنا و مفهوم ندارد و درمقابل ما با نگاه خدایی و نیازهایی که داریم وتوصیه هایی که به ماشده است باید مقابل این طرز تفکر مسموم غربی ها بایستیم و امید به نصرت ویاری خدا داشته باشیم.