به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد دارستانی در سخنرانی دوشنبه شب در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ندانستن زمان مرگ لطف خداوند به ما است، اظهار کرد: اگر زمان مرگ خود را می‌دانستیم از زندگی لذت نمی‌بردیم و امروز هم می بینیم که بعضی ها از ترس کرونا می میرند نه از خود کرونا.

وی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام به یکی از شیعیان فرمودند تا وقتی علم عزای جدم حسین علیه السلام بر سر در خانه‌ها و مساجد برپا است دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند، عنوان کرد: امروز متأسفانه بسیاری از روضه‌ها به بهانه کرونا تعطیل شده و این نگران کننده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بیش از ۶۰ لقب برای حضرت زینب سلام‌الله علیها نقل شده است، گفت: توضیح و تفسیر برخی از این القاب از عقل ما خارج است و نشان دهنده عظمت و بزرگی این بانو در درگاه الهی است.

وی به بیان القاب حضرت زینب سلام الله علیها پرداخت و مطرح کرد: صدیقه صغری، ولیة الله العظمی، عصمت الکبری، محبوبة المصطفی، غرة عین المرتضی، ملیکة النساء، ملیکة الدنیا، عدیلة الخامس من اهل الکساء، راضیة بالقدر والقضاء، شریکة الحسین، زاهدة، فاضلة، عاقلة، عاملة، محدثة، عابدة آل علی، نائبة الزهرا، نائبة الحسین، ام المصائب، کعبة الرضایا، بطله، عظیمة بلواها و الباکیه از جمله صفات ایشان است.

دارستانی ادامه داد: سلیله الزهرا، امینة الله، مظلومة وحیده، صابة المحتسبه، آیة من آیات الله، کفیلة السجاد، عالمة غیر معلمة، فهمة غیر مفهمة، سر ابیها و عقیله بنی هاشم از دیگر صفات این بانوی با عظمت است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب سلم الله علیها وقتی به دنیا آمدن پیامبر(ص) در مدینه نبودند، افزود: وقتی پیامبر(ص) وارد مدینه شدند و خبر تولد حضرت زینب سلام الله علیها را به ایشان دادند وارد خانه حضرت زهرا سلام الله علیها شدند و بچه را به سینه خود چسباندند و صورت بچه را به صورت خود گذاشتند و با صدای بلند گریه کردند و اشک از محاسن ایشان می‌چکید.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمودند ای پدر گریه شما برای چیست؟ پیامبر(ص) فرمودند دخترم بدان که این دختر بعد از من و بعد از تو به بلاها مبتلا می‌شود و فاطمه زهرا سلام الله علیها هم در این لحظه گریه کردند و سؤال کردند پدرم ثواب گریه بر این دختر چقدر است؟ پیامبر(ص) فرمودند هرکسی بر این دختر و مصائبش گریه کند ثواب گریه بر امام حسن و امام حسین علیهما السلام را دارد.

وی با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از زینب کبری سلام الله علیها گرفت، افزود: اولین درس این است که گاهی ماندن سخت‌تر از رفتن و نفس کشیدن سخت‌تر از مردن است زیرا با وجود سختی‌ها و هجمه‌های مردم انسان باید از حق دفاع و راه درست را انتخاب کند.

دارستانی با بیان اینکه امروز دینداری کردن از هشت سال جنگ رفتن سخت تر است و اگر بچه‌های ما مسلمان بمیرند باید به پدر و مادرهایشان تبریک گفت، افزود: امروز شیطان خود را عریان کرده و هرچه دارد رو کرده تا بچه‌های ما را از امام حسین علیه السلام را بگیرد و اینکه در این دنیا با این همه فساد هنوز بچه‌ها نماز می‌خوانند معجزه امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه رساندن پیام عاشورا به دیگران را رسالت زینب کبری سلام الله علیها دانست و گفت: کاری که زینب کبری سلام الله علیها در کربلا کرد به اندازه کاری است که سید الشهدا(ع) کردند و اگر حضرت زینب سلام الله علیها نبودند جنایاتی که در کربلا شده بود در همان کربلا مانده بود و کسی آن را جایی نقل نمی‌کرد.

وی افزود: درس دوم حضرت زینب سلام الله علیها این است که با وجود اینکه در ۱۳ سالگی به خانه شوهر رفتند ولی تا سن ۵۵ سالگی که در کربلا بودند لحظه ای از خدمت به ولی خدا غافل نشدند و محبت ولی خدا در دلشان کم نشد و حتی فرزندان خود را هم فدای ولی خدا کردند.