به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سردار غلامرضا سلیمانی در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه بسیج یک تشکیلات مردمی در نظام ولایی جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: این تشکیلات به عنوان یک تشکیلات مردم نهاد تحت فرمان ولی امر مسلمین در تمام زوایای نظام و حیات ملت ایران نقش آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به تربیت و سازماندهی جوانان انقلابی، مؤمن و پای کار در بسیج گفت: تقویت پایگاه‌های مقاومت، تشکیل محلات اسلامی با محوریت مساجد و ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت مساجد برای تربیت نیروهای بسیجی از جمله برنامه‌های ما برای حفظ و تقویت این نیروی مهم برای نظام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تقویت بعد دفاعی کشور و کمک به دستگاه های امنیتی توسط بسیج، گفت: تقویت فعالیت‌های جهادی، محرومیت زدایی، اشتغال زایی و کمک به فعالیت های اقتصادی، حضور فعالانه در فضای مجازی و مشارکت در جهاد فرهنگی، علمی و اجتماعی برای تولید قدرت نرم از جمله اولویت های بسیج است.

وی افزود: در زمینه علم و فناوری بسیج با شناسایی استعدادهای برتر تلاش می کند که این استعدادها در مسیر شکوفایی و باروری قرار بگیرند تا علمشان را به علم نافع تبدیل کنند.

سلیمانی با اشاره به تلاش گسترده بسیج در راستای روشنگری و بصیرت بخشی در جامعه گفت: بسیجیان با سه ویژگی ایمان، اخلاص و بصیرت تمام تلاش خود را برای این نظام ولایی و عاشورایی به کار گرفته‌اند و با تشکیل شبکه ارتباطی ثامن تا به امروز بیش از ۴ میلیون بسیجی در راستای هم‌افزایی بیشتر به هم مرتبط شده اند و این ارتباط و هم بستگی به سرعت رو به افزایش است.

وی با اشاره به کمک بسیج به دولت برای کنترل ویروس کرونا گفت: بسیج در زمینه تولید مسکن و کمک به پروژه های محرومیت زدایی و اشتغالزایی نیز همراه دولت است و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: از دیگر اولویت های نیروهای بسیج در سراسر کشور فعالیت در راستای تحکیم بنیاد خانواده ها، ترویج افزایش جمعیت کشور و ازدواج آسان است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و توجه به معیشت نیروهای بسیجی هم اقداماتی انجام گرفته است تا هر چه بهتر بتوانند به مردم و نظام اسلامی خدمت رسانی کنند.