به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت اولین دوره ملی آموزش «فضای مجازی و سواد رسانه» را به صورت آنلاین و رایگان ویژه خادمان تبلیغی مرکز قرآن و حدیث برگزار کرد.

این دوره به همت واحد آموزش مجازی مرکز قرآن و حدیث و با هدف آموزش خادمان تبلیغی خواهر و برادر مرکز قرآن و حدیث در مدت دو روز برای خادمان تبلیغی برگزار شد.

شناخت ماهیت و قدرت واقعی رسانه، شناخت انواع رسانه ها و موثرترین آنها ، بررسی آسیب ها و رخدادهای رسانه ای (اخلاقی،فکری،اعتباری)، نکات شروع فعالیت تبلیغی و هنر انتخاب اسم، خصوصیات تولید محتوای جذاب برای تاثیرگذاری بیشتر و آموزش روش های جذب مخاطب و تبلیغ برای صفحه و کانال از مهم‌ترین سرفصل و عناوینی بود که در این دوره به خادمان تبلیغی مرکز قرآن و حدیث آموزش داده شد.

تدریس این دوره آموزشی آنلاین را محسن باقری برعهده داشت و این دوره در سطح مقدماتی برگزار شد که در سطح مقدماتی این دوره در مدت ۴ ساعت مباحث و سرفصل های مربوط به فضای مجازی و سواد رسانه ای به خادمان تبلیغی و دیگر علاقه‌مندان آموزش داده شد که اولین جلسه این دوره آموزشی همزمان با ۱۵ آذرماه برگزار شد.

دومین جلسه این دوره آموزشی نیز همزمان با ۱۸ آذرماه به صورت آنلاین برای خادمان تبلیغی برگزار شد و آشنایی با کار در فضای مجازی و آموزش مباحث مرتبط با سواد رسانه از اهداف برگزاری این دوره کشوری برای خادمان تبلیغی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بود.

در این دوره ۳۸ نفر از خادمان تبلیغی مرکز قرآن و حدیث حضور داشتند( خادمان تبلیغی افرادی هستند که به عنوان خادم دوره های آموزشی قرآنی، معارفی و حدیثی مرکز قرآن و حدیث را در کانال‌های مختلف تبلیغ می‌کنند تا به این ترتیب افراد علاقه‌مند به معارف قرآنی و دینی ضمن آشنایی با دوره های آموزش بتوانند در داخل و خارج از کشور در دوره ها ثبت نام کرده و معارف قرآنی، دینی، حدیثی و بصیرتی خود را در عرصه های مختلف ارتقا داده و تقویت کنند و تعمیق و ارتقای معارف دینی و قرآنی از اهداف محوری فعالیت خادمان تبلیغی است).