به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در جلسه اخلاق مدیران آستان مقدس بانوی کرامت که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۹ سوره مبارکه نساء اظهار کرد: خداوند در این آیه به مؤمنان می‌فرماید خدا را اطاعت کنید و رسول خدا و افرادی که خدا از میان خودتان صاحب امر شما قرار داده است را نیز اطاعت کنید.

وی با اشاره به لزوم درس آموزی از رفتار حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت: اولین ویژگی حضرت زهرا سلام الله علیها ادب در برابر خدا و رسول خدا و امیرالمؤمنین(ع) است که در تمام معاشرت‌های خود این ادب را رعایت می‌کردند و همین ویژگی حضرت زهرا سلام الله علیها را برای زنان و مردان عالم اسوه قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: این ادب است که انسان را به بندگی خدا و رعایت احکام الهی وا می‌دارد و همین ادب انسان را خدا محور و ولایتمدار می‌کند و انسان روحیه جهادی پیدا می‌کند، برای خدا سر از پا نمی‌شناسد و تا حد شهادت از عبودیت خدا غافل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ادب در عبودیت به انسان شرح صدر و حوصله تحمل مشکلات را می‌دهد، گفت: وقتی حضرت موسی(ع) به مقام نبوت رسیدند اولین خواسته ایشان از خدا شرح صدر بود زیرا انسانی که شرح صدر دارد در مسیر مشکلات امیدوار به وعده الهی است و هیچ وقت ناامید نمی‌شود.

سعیدی با بیان اینکه کسانی که در سختی‌ها امیدشان قطع می‌شود ادب در عبودیت ندارند، افزود: انسان وقتی عبد خدا شد هیچ وقت از رحمت خدا ناامید نمی‌شود و روحیه انفاق و ایثار پیدا می‌کند و جوری می‌شود که برای رضای خدا از چیزی که خودش به آن نیاز دارد هم می گذرد مانند حضرت زهرا و خانواده ایشان که در قرآن می‌فرماید از غذایی که خودشان نیاز داشتند گذشتند و به مسکین، فقیر و یتیم دادند و حتی توقع تشکر هم نداشتند.

وی با اشاره به اینکه انسان وقتی ادب نسبت به پروردگار را پیدا کرد دشمن شناس می‌شود و می‌تواند در برابر دشمن مقاومت کند، گفت: اگر کسی عبد خدا شد و ادب عبودیت پیدا کرد مانند امیرالمؤمنین(ع) حتی در جنگ و روی سینه عمربن عبدود هم عبودیت خود را فراموش نمی‌کند و خودش را مدیریت می‌کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه اگر انسان بر خودش مدیر نباشد نمی‌تواند بر دیگران مدیریت کند، ابراز کرد: اولین ویژگی یک مدیر لایق و شایسته از نگاه اسلام مدیریت بر خود است و حضرت زهرا سلام الله علیها از این ویژگی برخوردار بودند و با اینکه هیچگاه در مسجد کسی صدای ایشان را نشنیده بود به مسجد رفتند و خطبه خواندند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها را آگاهی و بصیرت ایشان در مواقع حساس دانست و گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) این بانوی با تقوا و مجاهد در راه خدا قیام کردند و از ولایت دفاع کردند و به وظیفه خود عمل کردند.

سعیدی ادامه داد: افرادی که ادب در عبودیت الهی دارند دنبال نتیجه نیستند بلکه به دنبال عمل به وظیفه هستند و اگر نتیجه مورد نظرشان زود بازده نباشد باز هم به وظیفه خود عمل می‌کنند تا نتیجه نهایی که عبودیت الهی است محقق شود.