به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سردار عباس مطهری در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها انجام شد، در رابطه با آغاز عملیات عظیم فرهنگی راهیان نور اظهار کرد: موضوع بازدید از جبهه‌ها بعد از زمان دفاع مقدس رسم شد و خانواده شهدا، رزمندگان و جانبازان و مسئولان برای دیدار با رزمنده‌ها می‌آمدند و بعد از دفاع مقدس هم رزمندگان که تعلق زیادی به آن فضا و یاد و خاطره رفقای شهیدشان داشتند این کار را تقویت کردند.

وی با بیان اینکه به تدریج بازدید از مناطق جنگی انسجام و سازمان یافت و ابتدا با عنوان «به سوی نور» و بعد با عنوان «راهیان نور» شهرت پیدا کرد، افزود: مقام معظم رهبری نیز درباره راهیان نور سخنرانی‌های زیادی داشته‌اند و از منظر ایشان کسانی که متصدی راهیان نور هستند واسطه رزق الهی و معنوی ملت ایران هستند و ایشان راهیان نور را فناوری قدرت نرم می‌دانند، بر استمرار این حرکت نرم تأکید کرده و این حرکت را به عنوان یک گنج نامیدند.

رئیس ستاد قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج افزود: به لطف خدا با زحماتی که مجموعه‌‎های مردمی و حاکمیتی کشیدند زیرساخت های خوبی برای اسکان زائران راهیان نور در هفت استان میزبان از جمله آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و خوزستان در راهیان نور زمینی و استان های بوشهر و هرمزگان در راهیان نور دریایی فراهم شده است.

وی در آستانه روز ملی راهیان نور با بیان اینکه رویکرد این قرارگاه ارائه خدمات رایگان برای زائران راهیان نور است، گفت: بنای ما این است که زمینه اسکان خانوادگی را در استان‌های میزبان فراهم کنیم.

مطهری با بیان اینکه امسال با توجه به افرایش قیمت‌ها، راهیان نور خانوادگی را در اولویت قرار دادیم که مردم با خودروی شخصی مشرف شوند، افزود: ارتقای کیفیت راهیان نور با راهبرد جذاب سازی سفر به مناطق جنگی در دستور کار است و برای تحقق این امر از اقشار مختلف از جمله روحانیون، زنان، هنرمندان و…. خواستیم تا در یادمان‌هایی که در مناطق جنگی وجود دارد، نقشی که در دفاع مقدس داشتند را بازسازی کنند.

وی افزود: کاهش هزینه کاروان‌های راهیان نور، آسان‌سازی سفر به مناطق جنگی و تأمین اسکان، غذا و محیط‌های فرهنگی در کنار ایمن‌سازی حضور در این مناطق در دستور کار قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه است.

رئیس ستاد قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد: با توجه به این که مقام معظم رهبری راهیان نور را زیارت گاه نامیدند باید به گونه ای شود که مردم با اراده خودشان به راهیان نور بروند و تشرف مردم عزیمت باشد نه اعزام.