به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مسئول امور فرهنگی مجتمع آستان مقدس در پره‌سر طی گفتگویی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و قرآنی این مجتمع در ماه مبارک اظهار داشت: بیشترین فعالیت فرهنگی این مجتمع که به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وابسته می باشد مناسبتی و در ایام خاص می باشد به همین خاطر در ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی در این مجتمع انجام شده است.

حجت الاسلام فلاح پور تاکید کرد: اولین برنامه مناسبتی در ماه مبارک رمضان، همزمان با رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها بود که ویژه برنامه سخنرانی و اطعام و افطاری با حضور شیعیان و اهل سنت برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: دومین برنامه مناسبتی و ویژه ای که در ماه مبارک رمضان در این مجتمع برگزار شد، همزمان با میلاد امام حسن علیه السلام برگزاری جشن و مدیحه سرایی و سخنرانی، سفره با برکت افطاری و اطعام بود.

فلاح پور یادآور شد: در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان همزمان با شب شهادت حضرت علی علیه السلام و همچنین شب های قدر مراسمات ویژه سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر و…در مسجد مجتمع پره سر برگزار شد و هیئات عزاداری نیز از روستاهای اطراف حرکت و در مجتمع تجمع کرده و به عزاداری پرداختند.

وی در ادامه گفت: برگزاری مسابقات موضوعی قرآن کریم، مسابقات نقاشی، موضوعات ماه مبارک رمضان و… از دیگر فعالیت های این مجتمع در ماه مبارک رمضان است.

فلاح پور اظهار داشت: ترویج سنت حسنه افطاری ساده میان اهالی منطقه و مساجد و روستاهای اطراف مجتمع، ترویج اعطای نان رایگان در روزهای ماه مبارک رمضان با کمک و همیاری خیرین اهالی منطقه، اطعام و افطاری گرم در مجتمع در مناسبت های خاص و دعوت از شیعیان و اهل سنت از دیگر فعالیت هایی که در این مجتمع انجام می شود.

وی در پایان گفت: ان شاالله به حول و قوه الهی در روز عید فطر در حیاط مجتمع نماز با شکوه عید فطر با حضور اهالی منطقه برگزار و سپس سفره صبحانه گسترده و نمازگزاران اطعام خواهند شد.