به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، غلامرضا قربان رعیت در گفت‌وگویی اظهار کرد: به مناسبت ایام رحلت شهادت گونه بانوی کرامت ۴۸ موکب ایرانی و عراقی در داخل و اطراف حرم مطهر از زائران و مجاوران پذیرایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۶ موکب در داخل حرم و ۳۲ موکب در خیابان های اطراف حرم مطهر بانوی کرامت مستقر خواهند شد، افزود: بیشتر موکب های عراقی از شهرهای بصره و بغداد و موکب های ایرانی از شهرهای تبریز، مشکین شهر، کاشان و ورامین هستند.

مسئول واحد رفاه زائر افزود: در داخل حرم مطهر بانوی کرامت ۶ موکب در صحن پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله و اطراف مستقر خواهند شد و ۱۰ موکب نیز در صحن جواد الائمه علیه السلام و مسجد اعظم به زائران خدمت رسانی خواهند داشت.

وی ادامه داد: چهار موکب در خیابان بهار، ۱۶ موکب در خیابان چهارمردان و ۱۲ موکب دیگر نیز در خیابان ارم و میدان آستانه مستقر خواهند بود.

قربان رعیت افزود: برخی از موکب ها در خیابان چهار مردان از روز چهارشنبه سه روز قبل از رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت شروع به کار کردند و به تدریج موکب ها کار خود را آغاز می کنند و تا شنبه شب مصادف با شام رحلت شهادت گونه بانوی کرامت این خدمات ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موکب های خارج از حرم با همکاری شهرداری قم جانمایی شده اند و به آنها مجوز داده شده است، گفت: توزیع میوه، میان وعده، چای و سه وعده غذای گرم از جمله خدماتی است که در این موکب ها به زائران و مجاوران داده می‌شود.