به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، امور فرهنگی خواهران حرم مطهر فعالیت‌های متعددی را در طول سال دنبال می‌کند که برای تشریح گزارش عملکرد ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ پای سخنان مریم شهبازی، مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر نشستیم و در ادامه به عنوان اولین قسمت از این ارائه گزارش، عملکرد ۶ ماهه «رواق کودک و خردسال» و «بخش پاسخگویی» تشریح می‌شود.

شهبازی در این گفت‌وگو اظهار کرد: در رواق کودک و خردسال حرم مطهر، همه روزه در سه شیفت ظهر، بعد ازظهر و عصر در دو بخش کودک و خردسال پذیرش مخاطب انجام می‌شود؛ در رواق کودک، دختران ۷ تا ۱۱ سال و در رواق خردسال دختران و پسران ۴ تا ۶ سال پذیرش می‌شوند.

وی گفت: موضوع حلقه‌های رواق کودک و خردسال شامل محتواهای معارفی، اخلاقی و اجتماعی و… در قالب نمایش عروسکی، قصه، داستان، اجرای جنگ، رنگ‌آمیزی و به طورکلی بازی و سرگرمی بوده و محتواها متناسب با ایام و مناسبت‌ها تغییر می‌کند.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: در ۶ ماهه اول امسال در رواق کودک، ۳هزار و ۳۰۰ حلقه با ۱۸ هزار و ۲۷۸ مخاطب و در رواق خردسال، ۲هزار و ۹۶۲ حلقه با ۲هزار و ۲۵۸ مخاطب برگزار شد.

وی ادامه داد: در این بخش قسمتی با عنوان اردو نیز برگزار می‌شود که شامل دو نوع اردو با موضوع جشن تکلیف و مدارس است؛ در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به صورت گروهی برای مدارس، نهادها و ارگان‌هایی که درخواست دادند اردو برگزار شد که این اردوها در ۲۶ گروه و با یک‌هزار و ۱۰ مخاطب به صورت گروهی دنبال شد.

شهبازی تصریح کرد: برای فرزندان شهدا نیز به صورت اختصاصی و خانوادگی در قالب ۱۹ گروه برای ۸۷۴ نفر جشن تکلیف برگزار شد که در این جشن‌ تکلیف‌ها محتوای تکلیف در قالب جُنگ، بازی و سرگرمی ارائه می‌شود.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در رابطه با برنامه‌های مناسبتی امور فرهنگی خواهران گفت: بارگذاری محتوا در كانال «شده‌ام ٩ ساله» در مناسبت‌ها، اجرای همايش روزه اولی‌ها با ثبت‌نام در بستر سايت برای اولين بار، اجرای ويژه برنامه در ايام دهه كرامت با اجرای نمايش از كتاب داستان‌هايی از امام رضا(ع)، پرده‌خوانی در دهه محرم، حلقه‌های قرآني در ماه مبارک رمضان و نیز اجرای برنامه در محضر بانو برای فرزندان طلاب مركز خدمات حوزه علميه از جمله برنامه‌های مناسبتی مختلف امور فرهنگی خواهران حرم بانوی کرامت در بخش کودک و خردسال در ایام ۶ ماهه بهار و تابستان ۱۴۰۱ است.