پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها| حسین حسنی: فلسفه اصلی این که اسلام آخرین دین الهی و پیامبرش خاتم پیامبران الهی برای هدایت بشر است این مسأله است که ذات بشر یک ماهیت ثابت و تغییر ناپذیر دارد و اگر چه که در طول تاریخ تغییراتی در ابزارهای مورد استفاده بشر چه در مسائل ظاهری و چه در مسائل اندیشه ای به وجود آمده است اما انسان بما هو انسان از نظر خصوصیات، خواسته ها، نیازها و روش های رسیدن به اهدافش تغییری نداشته است.

حتی دوستی ها و دشمنی ها اگرچه در ابزار متفاوت شده است اما در حقیقت همان دوستی‌ها و دشمنی‌هایی است که از ابتدای خلقت بشر وجود داشته و تا به امروز به درازا کشیده شده است؛ از اینرو قرآن کریم و معارف الهی هیچگاه کهنه و قدیمی نمی شود و مقید به زمان و مکان خاصی نیست مگر اینکه دچار تحریف شده باشند.

از این رو تاریخ برای مردم عبرت و آیینه ای است تا اشتباهات گذشتگان را تکرار نکنند و از حرکت های نتیجه بخش گذشتگان درس بگیرند و درست را از غلط تشخیص دهند و برای ادامه راه خود بصیرت پیدا کنند؛ بنابراین خداوند برای دسترسی بهتر مردم به بصیرت برای هر نسل یک راهنما و هادی قرار داده است تا با پیروی از او هدایت شوند.

در مقابل، همواره یکی از روش های تکراری جبهه کفر و شرک که در طول تاریخ برای فریب مردم از آن استفاده کرده است تخریب چهره راهنمایان به سمت خدا بوده است به گونه ای که از ابزارهای مختلفی مانند توهین، تمسخر، جسارت و بی حرمتی، فحاشی و تهمت و افتراء استفاده می کردند و قرآن مواردی از ابزارهای تخریب چهره را که دشمنان نسبت به پیامبر اسلام صلوات الله علیه و اله استفاده می کردند از جمله، ساحر، شاعر، مجنون، سفیه، دروغگو، مسحور، کاهن و موارد دیگر نام برده است.

پس از درگذشت رسول اكرم صلي الله عليه و آله، اقدام هاي گسترده اي براي تخريب شخصيت امیرالمؤمنین عليه السلام صورت گرفت، به گونه ای كه وقتی ايشان در محراب عبادت به شهادت رسيدند، بسياری از مردم كه از نزديک با ايشان آشنايی نداشتند، می گفتند «مگر علی نماز می خواند؟» معاويه در ادامه اقدام های خود، به همين بسنده نكرد و دشنام دادن به امیرالمؤمنین علیه السلام را در همه خطابه ها الزامی كرد. معاويه اين كارها را برای آن انجام می داد كه مردم را از شناخت چهره واقعی يک مؤمن واقعی و اسلام اصيل باز دارد.

در عصر ما نيز با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامی ايران و حاكميت دين در جامعه، جوسازان و مخالفان به تخريب شخصيت های مهم انقلاب مانند آيت اللّه دكتر بهشتی، دكتر باهنر و شهيد رجايی پرداختند و زمانی كه اين اقدام ها را مفيد نديدند، با ترور ايشان، جامعه را از داشتن اين سرمايه های گران بها محروم ساختند.

اين گونه رفتارها امروزه نيز با ترفندهايی پيچيده تر و جدی تر پیگيری می شود. تخريب چهره هاي علمی، دينی و سياسی از اين قبيل است، به گونه ای كه در برهه ای از زمان، مطبوعات زنجيره ای در اقدامی هماهنگ به تخريب و تضعيف افراد مؤثر فرهنگی پرداختند.

تاریخ به ما نشان داده است که هرگاه دشمن از نفوذ یک شخصیت الهی در میان مردم احساس خطر می کند با دروغ، تهمت، تمسخر و روایت سازی به تخریب شخصیت وی روی می آورد و همچنین تاریخ به ما نشان داده است که هرگاه مردم بصیرت بیشتری داشته باشند و نقشه دشمن را بشناسند این ترفند با شکست مواجه می شود و نتیجه ای عکس برای دشمن خواهد داشت.

یکی از مواردی که این ترفند دشمن به خاطر بصیرت مردم به سنگ خورد و با شدت بیشتری به سمت خودش برگشت داده شد، توهینی بود که با هدف تخریب چهره امام خمینی(ره) در مقاله «ایران و استعمار سرخ و سیاه» نسبت به ایشان و مرجعیتی دینی آن زمان انجام شد که به دنبال آن، مردم قم در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ قیام کردند و این قیام تاریخ ساز به قدری برکت و گسترش یافت که در نهایت بعد از ۱۳ ماه به سقوط رژیم طاغوتی پهلوی منجر شد.

امروزه هم اگر شاهد این هستیم که یک روزنامه معلوم الحال در آن سوی مرزها اقدام به توهین به ساحت مرجعیت دینی و رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران می کند و دولت آن کشور نیز از آن حمایت می کند چند نکته برای ما دارد که اولا دشمن از نفوذ اسلام به رهبری ولایت فقیه احساس خطر کرده است و مانند اسلاف خود به تخریب چهره با ابزار تمسخر و استهزا روی آورده است.

دوم اینکه وظیفه ما نسبت به این توهین ها حمایت هرچه بیشتر از رهبر معظم انقلاب و پیروی عملی از خواسته ها و رهنمودهای ایشان است تا همانطور که امام خمینی(ره) رژیم طاغوتی پهلوی را به زیر کشیدند ما نیز بتوانیم به فضل خدا به اهداف فرامرزی اسلام دست پیدا کرده و با ظهور منجی عالم بشریت حکومت جهانی الله را پایه گذاری کنیم.

مردم ایران با قیام ۱۹ دی نشان دادند که ترفندهای دشمن را به خوبی می شناسند و پاسخ «تخریب چهره» ای که توسط دشمن صورت می گیرد را با حمایت های خود پاسخ می دهند چنانکه در وقایع مختلفی مانند ۹ دی و یا تشییع جنازه شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی و اخیرا در پی توهین به مقام معظم رهبری بصیرت خود را نشان دادند.