به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، بر اهمیت پاسداشت ولادت باسعادت اهل‌بیت علیهم‌السلام  تأکید کرد و اظهار داشت: در روایتی از اهل‌بیت علیهم‌السلام آمده است؛ شیعیان ما از سرشت ما خلق شده اند، در شادی ما شاد و در غم ما غمگین هستند.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام با اشاره به این که ولادت باسعادت زهرای مرضیه به‌عنوان روز تکریم بانوان و مادران و ولادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام روز پدر نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: تکریم بانوان، یکی از سفارش‌های قرآنی و فرمایشات اهل‌بیت علیهم‌السلام و سیره عملی بزرگان دین است.

فرحزاد ضمن تأکید بر این که سفارشاتی که در مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام نسبت به جایگاه والای بانوان صورت‌گرفته در هیچ دین و مکتبی مطرح نشده است، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در آیه ۱۹ سوره نساء می‌فرمایند «وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»؛ قران کریم بر این نکته تأکید دارد که در معاشرت با بانوان که مادران جامعه هستند، همواره باید به نیکی و شایستگی رفتار نمود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر زن و شوهر را مکمل هم دانست که شکر در خوبی‌ها و صبر بر سختی‌ها ایشان را به تعالی می‌رساند، اظهار داشت: نصف ایمان شکر و نصف دیگر آن صبر است؛ بر اساس روایات اسلامی صبر بر بلا ثواب ۷۲ شهید را نصیب انسان می‌سازد.

وی در اشاره به حدیث «سوءُ الخُلُقِ ذَنبٌ لا يُغفَرُ»، با بیان این که بداخلاقی گناهی نابخشودنی و خوش‌اخلاقی گناهان را ذوب می‌سازد، تصریح کرد: بر اساس روایات اسلامی اگر فردی همسری بداخلاقی داشت و بر این مهم به‌خاطر خدا صبوری نمود، ذات اقدس الهی برای زن ثواب حضرت آسیه و بر مرد ثواب ایوب پیامبر را اعطا خواهد نمود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به فرازهایی از دعاهای قرآنی، همسر و شریک زندگی خوب را از پایه‌های مهم عافیت در دنیا و آخرت دانست و اذعان داشت: دوران معاشرت انسان در طول عمرش با هیچ فردی به‌اندازه همسرش نیست و در تمام حال انسان را همراهی می‌کند.

فرحزاد مهربانی نسبت به خانواده را از تأکیدات مبانی الهی و از واجبات دینی توصیف کرد و ابراز داشت: پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند؛ «خَيْرُكُمْ خَيْرُكُمْ لاَهْلِهِ وَ اَنَا خَيْرُكُمْ لاَهْلى. ما اَكْرَمَ النِّساءَ اِلاّ كَريمٌ وَ لا اَهانَهُنَّ اِلاّ لَئيمٌ»؛ بهترين شما كسى است كه براى خانواده‌اش بهتر باشد، و من از همه شما براى خانواده‌ام بهترم. زنان را گرامى نمی‌دارد، مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمی‌کند، مگر شخص پَست و بی‌مقدار.

وی حفظ حرمت جایگاه بانوان را نشانه کرامت، بزرگواری و فهم و دانایی مرد و اهانت کنندگان به بانوان را پست‌ترین انسان‌ها دانست و یادآور شد: در این ایام شادی که سالروز ولادت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و روز تکریم و پاسداشت مادران است، همگان باید با بوسه بر پای مادرانمان، درب‌های آسمان را برای استجابت دعای خیر مادر باز کنیم.

فرحزاد در پایان با تأکید بر این که روایات اسلامی بهشت را زیر پای مادران قرار داده است، تصریح کرد: شرط ورود به بهشت تجلی جایگاه مادر و ملازمت با پا و خدمت نوکرانه به مادر است، تا انسان خود را همچون خاک به زیر پای مادر بیفکند. حفظ حرمت مادران، همسران و بانوان و هدیه‌دادن، اظهار محبت و کسب شادی ایشان از جایگاه خاصی برخوردار است.