به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، قیامت دنیا روز عاشورا است و آنچه که اسلام را در طول تاریخ تا به امروز پویا و زنده نگه داشته است، انتظار سبز مهدوی و بال های سرخ خونین مکتب عاشورا است.

عاشورا یک واقعه نه بلکه یک مکتب تمدن ساز و انسان پرور است. از آنجایی که هیچ بستر و دانشگاهی برای تربیت بشر و انسان صالح متعهد جز مسجد و هیئت وجود ندارد و هیئت ها بستر پرورش قاسم سلیمانی ها و بندگان مخلص در طول تاریخ بوده اند؛ برهمین اساس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت نیز در راستای ترویج معارف ناب قرآنی و حدیثی و همچنین در راستای تربیت نسلی منتظر و صالح همزمان با ماه محرم و ایام شهادت سید الشهداء و اصحاب عاشورا، حسینیه قرآنی و محفل روضه مجازی را برپا کرده است؛ تا ضمن گسترش فضای معنوی آستان مقدس بانوی کرامت به سرتاسر کشور بستر تربیت نسل نوجوان و جوان را در سراسر کشور با معنویت برگرفته از عاشورا فراهم کند.

حسینیه قرآنی و محفل روضه سید الشهداء در دهه اول ماه محرم الحرام بعد از نماز مغرب و عشاء با مداحی استاد مالک از مداحان شهر اراک از طریق کانال مرکز قرآن و حدیث به آدرس Qhkarimeh@ برگزار می شود.

اضافه براین قرآن آموزان و بانوان فراگیر مرکز قرآن و حدیث در دهه اول ماه محرم به صورت خودش محفل عزاداری امام حسین(ع) را بر پا کرده اند و هر روز یک کلاس بانی برگزاری مراسم روضه، محفل مداحی و محفل سخنرانی است و مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای هیئت قرآنیان نیز در جوار آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می شود.

جلسه عزاداری هیئت قرانیان همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۱۸برگزار می شود.

همچنین مرکز قرآن و حدیث همزمان با ماه محرم در قالب انواع کلیپ، پوستر،عکس نوشته، فایل های صوتی و معرفی کتاب اقدام به نشر معارف عاشورا و قیام امام حسین (ع) کرده است.

تبین معارف زیارت ناحیه مقدسه ،آداب عاشورا ، روز شمار و تقویم روزهای عاشورا و رویدادهای تاریخی رخداده در کربلا و تبیین آداب عزاداری و اعمال ماه محرم از مهم ترین مباحثی است که از طریق کانال مرکز قرآن و حدیث برای قرآن آموزان و عموم مخاطبان در سراسر کشور ارائه می شود.

لازم به ذکر است، پخش زنده مراسم عزاداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) و انجام زیارت نیابتی به نیابت از مخاطبان و اعضای کانال از دیگر برنامه های خادمان مرکز قرآن و حدیث در ایام ماه محرم برای مخاطبان کانال در سراسر کشور است.