به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام مرتضی جعفری در گفت و گویی خبری اظهار کرد: واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت در ایام عزای حسینی تا پایان ماه صفر برنامه های متنوعی را ویژه گروه های سنی کودک و نوجوان تدارک دیده است.

وی گفت: یکی از برنامه های واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت برپایی حسینیه کودک است که هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۲ با اجرای برنامه های متنوع نقاله خوانی حادثه کربلا، قصه گویی، مسابقه نقاشی، مداحی و سینه زنی در شبستان نجمه خاتون اجرا می شود.

مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه واحد کودک در صحن امام هادی در ورودی شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها فعال است، افزود: این سالن از ساعت ۱۷ تا ۲۱ با حضور کارشناسان کار با کودک فعال است و با پذیرش بچه های ۵ تا ۱۰ ساله وسایل بازی را در اختیار بچه ها قرار می دهد و در قالب بازی آموزه های دینی را به کودکان آموزش می دهد و والدین می توانند با تحویل فرزندان خود به این بخش با خیال آسوده به زیارت و عزاداری بپردازند.

وی ادامه داد: برای رده سنی نوجوان هم همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ حلقه های معرفتی درمحضر بانو در زیر بالکن غربی شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود و طلبه های آموزش دیده در قالب ۱۲ حلقه معرفتی مسائل مورد نیاز نوجوانان را برای آنها تبیین می کنند.

جعفری افزود: همچنین در دهه اول محرم هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ هیأت نوجوانان فاطمی در شبستان امام خمینی(ره) برپا می شود که این برنامه هر روز ضبط و از شبکه سراسری امید پخش می شود و از بعد از دهه اول محرم هر هفته پنجشنبه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه «یک فنجان نوجوانی» نیز در قالب گفت‌وگوی صمیمی کارشناسان دینی با نوجوانان، چالش روز نوجوان، یک دقیقه مطالعه، مسابقات متنوع، تبلیغ چهره به چهره، برنامه صمیمانه و واقعیت مجازی، حرم شناسی و شخصیت شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها هر روز عصر در رواق علامه مجلسی حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود.