به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در گفت و گویی خبری به خدمات حرم مطهر بانوی کرامت به زائران اربعین در شهر مقدس قم اشاره و اظهار کرد: خدمات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در بخش های اسکان، اطعام و ارائه خدمات از ۷ شهریور شروع و تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به خدمات اسکان در حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: زائرسرای کوثر در صحن جواد الائمه علیه السلام هر شب پذیرای ۴۰۰ نفر از زائران خانم و آقا است و در این ایام به زمان ورود و خروج زائرسرا دو ساعت افزوده شده و زائران می توانند از ساعت ۲۰ تا ۸ صبح فردا از امکانات این زائرسرا در داخل حرم مطهر استفاده کنند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت افزود: بالکن های شرقی و غربی شبستان امام خمینی(ره)، شبستان نجمه خاتون(س) و در صورت لزوم سالن امام خامنه ای نیز برای اسکان شبانه زائران استفاده خواهد شد که در مجموع ظرفیت بیش از ۲ هزار نفر را دارا است و علاوه بر آن با ایجاد سایه بان در صحن جواد الائمه علیه السلام محلی برای استراحت زائران در این صحن فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر مکان هایی که در داخل حرم مطهر برای استراحت شبانه زائران در نظر گرفته شده دو حسینیه واقع در میدان مطهری و خیابان اراک با ظرفیت ۶۰۰ نفر ویژه زائران پاکستانی نیز در نظر گرفته شده است.

فلاحی در ادامه به خدمات اطعام و پذیرایی در حرم مطهر برای زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، ناهار و شام برنامه ریزی شده است که شامل توزیع ۲ هزار پرس صبحانه، ۴ هزار پرس ناهار و ۴ هزار پرس شام در ایستگاه های صلواتی در میدان آستانه می شود.

وی با بیان اینکه مهمانسرای حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با توزیع فیش تبرکی در میان زائران به ارائه خدمات می پردازد گفت: چایخانه‌های حرم مطهر واقع در ورودی درب ۱۷ و صحن پیامبر اعظم(ص) نیز در دو وعده صبح و شب به زائران خدمت رسانی خواهند داشت.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت به ارائه خدمات مورد نیاز زائران اربعین در حرم مطهر بانوی کرامت اشاره کرد و گفت: شست و شوی لباس زائران با ۳۰ دستگاه ماشین لباسشویی در صحن صاحب الزمان، شبستان نجمه خاتون و ورودی درب ۲۲ انجام می شود و علاوه بر آن شارژ موبایل در دو ایستگاه ثابت شبستان امام خمینی(ره) و صحن امام رضا علیه السلام و ۱۵ تابلو سیار در محل های اسکان زائران انجام می شود.

وی افزود: حمام‌های واقع در سرویس های بهداشتی حرم مطهر که تا کنون ۶ واحد بوده در این ایام ۲۰ واحد به آن اضافه می شود و دفتر ابن السبیل حرم مطهر نیز خدمات مورد نیاز زائران را ارائه خواهد کرد.

فلاحی اضافه کرد: تعمیر لباس و کیف زائران نیز در مقبره ۳۵ صحن امام رضا علیه السلام برای آقایان و در شبستان نجمه خاتون(س) برای خواهران انجام می شود.