به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیین رونمایی از کتاب «ای گل زیبا سلام» زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام الله علیها برای کودکان ظهر امروز توسط آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت این آستان مقدس در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف در این مراسم به معرفی شورای کتاب آستان مقدس بانوی کرامت و انتشارات زائر پرداخت و گفت: تا کنون حدود ۱۰۰ عنوان کتاب قصه کودک با موضوع سبک زندگی اسلامی و سیره اهل‌بیت (ع) به چاپ رسیده و در سایر موضوعات نیز صدها جلد کتاب به چاپ رسیده است.

 وی ادامه داد: تولید چند ده جلد کتاب در قالب رمان، روایت و داستان کوتاه با موضوع علمای مدفون در حرم، شهدای انقلاب اسلامی، زنان برجسته جهان اسلام، رمان و داستان برای زندگی هر یک از معصومین و رمان با موضوعات اجتماعی مانند ازدواج فرزندآوری حجاب و عفاف و خانواده در دست تألیف و چاپ است.

 معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انتشارات زائر و شورای کتاب آستان مقدس بانوی کرامت مأموریت‌ها و سیاست‌هایی را در عرصه تولید کتاب دنبال می‌کند گفت: از جمله این سیاست‌ها تولید آثار فاخر باهدف نشر هنرمندانه معارف قرآن و اهل‌بیت، فرهنگ انتظار، شخصیت‌شناسی و جایگاه علمی، معنوی و ولایی حضرت معصومه سلام الله علیها مسائل مربوط به حوزه زن و خانواده، تبیین اصول مبانی و دستاوردهای انقلاب و سیاست‌های نظام اسلامی، تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج فرهنگ جهاد، شهادت، مقاومت و استکبارستیزی و نقد و پاسخ به شبهات اعتقادی و پندارهای وهابیت و گروه‌های انحرافی است.

 وی بیان کرد: بخشی از مخاطبان آثار منتشر شده در انتشارات زائر، زائران حرم کریمه اهل‌بیت هستند تا به نیازهای معرفتی آنها پاسخ داده شود به‌ویژه قشر کودک، نوجوان و جوان که در تولید آثار موردتوجه قرار گرفته‌اند.

 مشرف افزود: باتوجه‌به آماری که زائران غیرایرانی و گردشگران خارجی دارند اهتمام شورای کتاب به تولید آثار فاخر مکتوب معارفی به زبان‌های زنده و پر مخاطب دنیا زیاد است.

 در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد مهاجرانی یکی از نویسندگان کتاب ای گل زیبا سلام با بیان اینکه تا کنون هیچ اثری برای زیارت کودکان نوشته نشده بود، ابراز کرد: این کار به‌صورت گروهی با همکاری فاطمه بختیاری و لعیا اعتمادی به سفارش مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری آستان مقدس بانوی کرامت نوشته و در انتشارات زائر به چاپ رسیده است.

 وی با اشاره به اینکه ایده‌پردازی، نام، ابعاد، ساختار و حجم کتاب به‌صورت گروهی انجام شد ابراز کرد: در نقشه محتوایی کتاب ۸ محور با ۲۰ عنوان در نظر گرفته شد و موضوعاتی از جمله مباحث اعتقادی مانند توحید و امامت، آداب، برکات و متن زیارت، مباحث اجتماعی از قبیل ارتباط با دیگران و همکاری، حرم شناسی و آشنایی با معماری حرم مطهر، برنامه‌های ویژه کودکان در حرم مطهر و صمیمیت بین خادمان و زائران در این کتاب گنجانده شده است.

 نویسنده کتاب «ای گل زیبا سلام» با بیان اینکه بخشی از کتاب به شناخت حضرت معصومه (س) و حضور ایشان در قم پرداخته است، گفت: پرداختن به جنبه‌های عاطفی و حال و هوای حرم مطهر، ترویج مقوله کتاب‌خوانی و حضور زائران غیرایرانی در حرم مطهر بخشای دیگری از نقشه محتوایی این کتاب را شامل می‌شود.

 وی ادامه داد: بعد از تهیه نقشه محتوایی این اثر در اختیار نویسندگان قرار گرفت و ابتدا و انتهای قصه و شخصیت‌پردازی و داستان‌نویسی انجام شد و کاری‌ها تصویرگری و طراحی، صفحه‌آرایی و مدیریت هنری کار نیز انجام شد و مجدد توسط یکی از کارشناسان خبره کار کودک مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفت.

مهاجرانی افزود: این کتاب از نظر ساختار ادبیاتی بخشی داستان، بخشی شعر و بخشی هم دل‌نوشته و گفت‌وگوی صمیمی کودکان با حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها است و بعد از اتمام کار به زبان عربی نیز ترجمه شد و در آینده به زبان اردو نیز ترجمه خواهد شد.

کتاب «ای گل زیبا سلام» در قالب داستان برای رده سنی کودک به قلم سید محمد مهاجرانی، فاطمه بختیاری و لعیا اعتمادی در ۴۰ صفحه نوشته شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر به کتاب‌فروشی حرم مطهر واقع در صحن صاحب‌الزمان (عج) این حرم مطهر مراجعه کنند.

گفتنی است در این مراسم از پوستر کتاب «ایگل زیبا سلام» نیز رونمایی و از نویسندگاناین اثر تقدیر به عمل آمد.