به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، غلامرضا قربان رعیت در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه در ایام شهادت حضرت معصومه (س) ۲۶ موکب در داخل حرم مطهر از زائران و عزاداران حضرت معصومه (س) پذیرایی کردند، اظهار کرد: فعالیت موکب‌ها از یکشنبه ۳۰ مهر آغاز شد و تا جمعه ۵ آبان ادامه داشت و از شب تا شام شهادت بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذا در میان زائران توزیع شده است.

وی با بیان اینکه از شب تا شام شهادت در هر کدام از وعده‌های شام و ناهار ۵۰ هزار پرس غذا و در وعده صبحانه ۲۰ هزار پرس غذا توزیع شده است، افزود: انواع چلوخورشت، چلومرغ، چلوکباب، و بریانی در وعده‌های اصلی توزیع شد و باتوجه‌به بازرسی‌های میدانی رضایت زائران را به همراه داشت.

مسئول واحد رفاه زائر افزود: همچنین علاوه بر فعالیت چایخانه‌های حرم مطهر و توزیع چای و میان‌وعده در این مکان‌ها ۴ موکب نیز در مجموع روزانه ۱۶ هزار میان‌وعده شامل انواع آبمیوه، کیک، شیرینی و شیر در میان زائران توزیع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۲۶ موکب داخل حرم مطهر ۱۸ موکب عراقی و ۸ موکب ایرانی بودند ابراز کرد: این موکب‌ها در صحن‌های پیامبر اعظم (ص)، جوادالائمه (ع)، مسجد اعظم و خیابان شبستان مستقر بودند و علاوه‌برآن در میدان آستانه و اطراف حرم مطهر نیز موکب‌های دیگر فعالیت داشتند.