به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار امام‌جمعه، شهردار و جمعی از مسئولان شهرستان رامسر که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه در هر شهر باید شخصیت علما و افراد برجسته علمی و جهادی آن شهر به مردم معرفی و الگوسازی شود، اظهار کرد: باید از ظرفیت صداوسیما و مطبوعات از هر جناح و خطی که هستند برای این کار استفاده شود.

 وی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) یادکردن از بندگان خوب خدا را باعث نزول رحمت دانست و گفت: برای مقابله با دشمن در جنگ نرم نیازی به رودررو شدن و نزاع ملموس نیست بلکه می‌توان با کارهای فرهنگی مانند الگوسازی از شخصیت علما، شهدا و بزرگان تهاجم دشمن را پاسخ گفت و از اعتقادات و فرهنگ خود دفاع کرد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به شهرت رامسر به شهری تفریحی و محلی برای خوشگذرانی گفت: برای تغییر این نگاه به شهر رامسر باید علاوه بر حفظ مناظر دیدنی و تفریحی شهر شخصیت‌های اصیل و فرهیخته این شهر مانند آیت‌الله الاهیان، آیت‌الله تسخیری و آیت‌الله فلسفی و شهدای برجسته شهر مانند شهید شیرودی را به جوانان بیشتر معرفی کنید و افرادی که برای تفریح به این شهر می‌آیند هم بدانند این شهر چه مفاخر و بزرگانی داشته و دارد.

 وی بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت جوانان تأکید کرد و گفت: اگر کارها را به دست جوان‌ها بسپارید و از جوانان کار بخواهید جوانان هم وارد میدان خواهند شد و مطمئناً نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

 آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: امام‌جمعه هر شهر باید بیشترین گرایش را به‌نظام، انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری و کمترین گرایش و تمایل را نسبت به جناح‌های سیاسی داشته باشد و اگر این گونه باشد روزبه‌روز در میان مردم محبوب‌تر و معنویت و امور خیر به‌واسطه او در جامعه بیشتر می‌شود.

 در ابتدای این دیدار نیز امام‌جمعه و شهردار رامسر به بیان ویژگی‌های این شهر پرداختند و از همایش نکوداشت آیت‌الله الاهیان که از بزرگان رامسر بوده است در آینده نزدیک خبر دادند.