به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن محراب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه آسیب‌ها و نقاط ضعف عید نوروز سال گذشته شناسایی شده است، اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده ارتقا و رشد خدمات ارائه شده به زائران است که امیدواریم به صورت ویژه این روند دنبال شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه رصد و بررسی عملکردها باید به صورت مستمر دنبال شود، اضافه کرد: در راستای بررسی عملکردها با یک نگاه دقیق و کارشناسانه باید هیئت‌های اندیشه‌ورز تشکیل شوند تا بتوانند عملکردها را به شیوه مطلوب مورد بررسی قرار دهند و خلاها را شناسایی و موانع را برطرف کنند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: بخشی از ارائه تسهیلات به زائران به دولت و بخشی دیگر از این رسالت مهم به مردم باز می‌گردد و در این حوزه مردم و دولت مکمل یکدیگر هستند همانطور که عملکرد دستگاه‌ها نیز در خدمات‌رسانی مکمل یکدیگر است.

وی بر لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مختلف برای استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و یادآور شد: شهرهای مذهبی شرایط خاصی دارند، در شهر قم فعالیت‌های فرهنگی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد به همین علت هیچ دستگاهی در این شهر از کار فرهنگی معاف نیست.

امام جمعه قم اضافه کرد: زائران شهر مقدس قم مروجان و خبرنگارانی هستند که با حضور در این شهر، وضعیت قم را برای اهالی منطقه خود بازگو می‌کنند به همین علت باید به صورت ویژه وضعیت ظاهری قم را در ایام نوروز مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به زائران باید مورد توجه همگان قرار گیرد، تصریح کرد: امیدواریم همراه و همگام یکدیگر بتوانیم عید نوروز مطلوب را برای زائران و مجاوران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) رقم بزنیم.