به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها سید امیر سامع ظهر امروز در مراسم جشن روز درختکاری که در حدفاصل مسجد مقدس جمکران و کوه خضر نبی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز در بخش‌های مختلف شهر یکی از ضرورت‌های قم است، اظهار کرد: در سال ۹۴ سرانه فضای سبز شهر قم ۱۵.۶ متر مربع بوده اما امروزه به ۱۸.۹ متر مربع رسیده است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم از توسعه بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی در شهر قم یاد کرد و افزود: توسعه بوستان‌های جوان، ولایت، شهرک قدس، حاشیه بزرگراه آیت‌الله بروجردی از جمله برنامه‌های سال آینده شهرداری قم در حوزه فضای سبز خواهد بود.

سامع خاطرنشان کرد: توسعه بوستان معصومیه، فضای سبز حاشیه بزرگراه امیرکبیر، کاشت ۱۳ هزار اصله درخت در حاشیه بزرگراه امام علی علیه‌السلام و غرس ۱۱ هزار اصله درخت در مناطق و پارک‌ها از جمله دستاوردهای شهرداری قم در سال جاری است.

وی با اشاره به اجرای طرح جامعه مطالعاتی آب فضای سبز قم و دریافت اعتبارات استانی، عنوان کرد: تصفیه مجدد پساب، اجرای طرح مطالعاتی گونه‌های مناسب اقلیم قم و تشکیل شورای علمی پارک‌ها با حضور اساتید دانشگاه‌ها از جمله اقداماتی است که شهرداری قم نسبت به اجرایی‌شدن آن‌ها اهتمام ویژه دارد.

سامع با بیان اینکه ۹۰ پروژه آب‌رسانی و توزیع آب با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در سال جاری ۸۴ کیلومتر طول فضای سبز در قسمت‌های مختلف شهر قم افزایش داشته است.

معاون شهردار قم در پایان تصریح کرد: اقدامات مطلوب شهرداری قم در حوزه توسعه فضای سبز موجب شده است که امروزه بسیاری از واحدهای تجاری که در مرکز شهر قرار دارند فضای سبز را یک برکت و نعمت الهی بدانند.