به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین وحیدپور عصر امروز در نشست معرفتی زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه پیروان اهل‌بیت(ع) باید مؤدب بوده و به یکدیگر احترام بگذارند، اظهار کرد: اگر فردی به نیت برقراری ارتباط با زنان نامحرم به آن‌ها سلام کند علاوه‌بر بهره‌نبردن از ثواب سلام کردن یک فعل حرام را هم انجام داده و گناه کرده است.

وی با بیان اینکه در زمان اقامه نماز اگر فردی سلام کند باید با همان عبارات به او پاسخ داده شود، مطرح کرد: اگر مادر یک کودک درحال اقامه نماز باشد و فرزند او بی‌قراری کند مادر می‌تواند به شرط اینکه آداب نمازخواندن را رعایت کند و از سمت قبله نیز منحرف نشود کودک خود را بغل کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نباید در خانه از حیوانات خشک شده به عنوان کالای تزئینی استفاده شود، عنوان کرد: متاسفانه امروزه برخی از بازیگران و مجریان صداوسیما به صورت تدریجی درحال رواج دادن برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه عید نوروز به دلیل افزایش ارتباط میان فامیل و اهدای هدایا به کودکان مورد پسند و تایید شرع و دین است، تصریح کرد: در زمان طاغوت مردم در روز چهارشنبه‌سوری از روی آتش می‌پریدند که اگر با دقت بیش‌تری به این مراسم نگاه شود در می یابیم که جزو آداب و رسوم آتش‌پرستان است و انجام این‌گونه فعالیت‌ها برای مسلمانان جایز نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحیدپور با اشاره به اینکه مطابق دستور دین حاکم می‌تواند افرادی که موجب ترس دیگران می‌شوند را مجازات کند، خاطرنشان کرد: نتایج برخی از فعالیت‌ها همانند رعایت کردن و نکردن حجاب با عموم مردم جامعه ارتباط دارد و خداوند نیز نسبت به این‌گونه مسائل احکام دقیقی را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه شایعه اجباری بودن حجاب یک تهمت ناروا است، یادآور شد: اگر امروز در جامعه حجاب اجباری بود دیگر شاهد حضور تعداد بی‌شمار بی‌حجابان در خیابان‌ها و انجام حرکات زشت و زننده در برخی از مجالس نمی‌بودیم.