به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم قاسمی پیش از ظهر امروز در رواق حصرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به اهمیت و جایگاه دعا در سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: پس از نماز و روزه دعا سومین شاخصه زیست و سبک زندگی مؤمنانه است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه دعا در سیره و سبک زندگی ائمه معصوم علیه‌السلام از بالاترین جایگاه برخوردار است، گفت: دعا حلقه پیونددهنده بنده و خالق بی‌همتای هستی است و انسان در قالب دعا بدون هیچ واسطی مستقیماً خواسته‌های خود را به درگاه حضرت باری‌تعالی عرضه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه فطرت خداجوی انسان همواره به دنبال تقرب به ذات اقدس و بی‌انتهای الهی است، گفت: دعا دریچه‌ای به‌سوی تقرب به خداوند است.

قاسمی دعا را از مجموع علاقه‌های فطری انسان عنوان کرد، افزود: در قالب دعا فطرت خدا جوی مؤمن انوار ملکوتی و نجات‌بخش حضرت حق را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه دعا را سلاح اولیاء، سپر مؤمن و کلید رستگاری و پیروزی عنوان کرده و می‌فرمایند« مؤمن با دعا بارقه‌های رحمت الهی را بر خود نازل کرده و زنگار گناه را از قلب و روح خویش پاک می‌کند و دعا یکی از مهم‌ترین ابزارهای زدودن گناه از قلب و روح آدمی است».

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به حدیث دیگری از امام علی علیه‌السلام درباره اهمیت دعا اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند«اگر دستان خود را به‌سوی خدا دراز کنید، خداوند کلید رحمت خود را در دستان شما قرار می‌دهد و به‌واسطه کلیدی که خدا در دستان شما قرار داده، همه درها به روی شما بازخواهد شد؛ البته مشروط به اینکه انسان پیوسته به درگاه خداوند تضرع داشته و دعای انسان تنها محدود به عرصه سختی و تنگ‌دستی نباشد.

قاسمی با بیان اینکه مؤمن همواره دعاگو و متضرع درگاه الهی است، ادامه داد: مؤمن نباید فصلی باشد بلکه مؤمن باید در تمامی ایام سال و در لحظه‌لحظه زندگی خود ثناگوی درگاه احدیت است.

وی کسب شناخت و معرفت نسبت به ساحت پروردگار و ائمه معصوم علیه‌السلام، حرکت در مسیر مستقیم ولایت و وفای به عهد و پیمان را از شروط استجابت دعا عنوان کرد.

کارشناس معارفی حرم مطهر خاطرنشان کرد: بندگی با پایبندی به سیره عملی اسلامی قابل‌تعریف است و بنده واقعی همواره سینه خود را از گناهانی مانند حسد و کینه پاک می‌کند زیرا اولیاء الهی و بندگان مطیع حسد و کینه را عامل حبس دعا در سینه دانسته به همین دلیل از این گناهان و تکرار گناهان صغیره پرهیز می‌کنند.

قاسمی دعا و تلاش را دو بال برای پرواز انسان به‌سوی کمال دینی و دنیوی  عنوان کرد، یادآور شد: با دعا و تلاش می‌توان در مسیر تقرب الی الله به کامیابی و موفقیت رسید و راز موفقیت اولیاء الهی نیز در همین نکته نهفته است.