به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراسم گرامیداشت ، یاد و خاطره ۸ شهید پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه سلام‌الله علیها و ۶۰۰ شهید ارتشی قم امروز در آستانه عید سعید غدیر خم و سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با اجرای برنامه‌های ویژه برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام‌جمعه قم طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: عید غدیر روزی است که در پرتو آن بشریت امام خود و خلیفة‌الله بعد از پیامبر را شناخت.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه افزود: حضرت علی علیه‌السلام به دلیل آنکه مردم صحنه را خالی کردند، سکوت اختیار کرد و این امر از روی رضایت نبود و امروز دشمن در تلاش است مردم را از رهبری جدا کند.

در این مراسم خانواده‌های معظم شهدای پدافند هوایی ارتش در قم به نام‌های شهیدان والامقام «قاسم حمید»، «جواد علیمددی»، «رضا محسنی»، «علی یزدی»، «علیرضا بادی»، «محمدرضا خشتی» و «جعفرعلی نورپور» و همچنین خانواده بزرگوار شهید مدافع حرم «مهدی لطفی نیاسر» از هوافضای سپاه با اهداء هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

رونمایی از دو کتاب با عنوان «هفت قطره» ویژه زندگی و شهادت هفت شهید پدافند هوایی ارتش در قم و «ستاره‌های پرفروغ» با موضوع معرفی شهدای ارتش در استان و نیز اجرای گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی جانبازان «قمر بنی هاشم (ع)» و قرائت زیارتنامه شهدا از دیگر بخش‌های مراسم امروز بود.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتاب و نمایشگاه تصاویر انقلاب و دفاع مقدس و نیز نمایشگاه آثار به جای مانده از شهدا برپا شد. همچنین سه جلد کتاب با عناوین مهارت‌های زندگی، مسافران آسمانی و دلاوران کوچه تنگ و بروشور معرفینامه شهدای پدافند بین حضار توزیع شد.

گفتنی است، در این مراسم امیر سرتیپ «علیرضا صباحی فرد» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، «علیرضا الهامی» جانشین فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، فرمانده قرارگاه‌های پدافند هوایی مناطق تهران، همدان و اصفهان، حجت‌الاسلام محمدباقر روشندل رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، سرهنگ «رضا حافظی» جانشین فرمانده سپاه استان قم، و جمعی از معاونین و فرماندهان رده‌های سپاه استان و سرهنگ شمسعلی اسدی فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) حضور داشتند.

در پایان مراسم شرکت‌کنندگان در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) حضور یافتند و با پخش گلاب و اهدای شاخه‌های گل و قرائت قرآن نسبت به آرمان‌های شهدا ادای احترام کردند.