به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، سرهنگ ابراهیم خسروشاهی با بیان اینکه از مدتی قبل از ایام نوروز با برگزاری جلسات کاری برنامه ریزی برای ایام نوروز انجام شد، اظهار داشت: مهمترین برنامه های این فرماندهی برنامه هایی بود که به پیشگیری از جرم در حرم و اطراف آن که در حیطه مسئولیت این فرماندهی است، مربوط می شد.

فرمانده انتظامی معصومیه آگاه سازی زائران و مجاوران از روش های مجرمان و قوانین و نحوه برخورد با بزهکاران را از روش های پیشگیرانه طراحی شده در این فرماندهی عنوان کرد و گفت: راهنمایی زائران و مجاوران و تولید و پخش بروشورهای تبلیغاتی برای پیشگیری از سرقت، مفقودی اشخاص و اموال از جمله اقداماتی بود که در این راستا انجام شد.

وی با تاکید بر حضور حداکثری عوامل انتظامی اعم از رسمی، وظیفه و نیروهای کمک و افتخاری در ایام نوروز گفت: بانوان و آقایان همکار ما به صورت شبانه روزی در این ایام با انتظامات حرم مطهر همکاری تنگاتنگی در راستای رفاه حال زائران داشتند.

سرهنگ خسروشاهی با اشاره به سرکشی از هتل ها و مسافرخانه های سطح حوزه استحفاظی در طول ایام نوروز گفت: این سرکشی ها در سایر ایام سال نیز با توجه به مسافرپذیر بودن شهر قم و تجمع هتل ها و مسافرخانه ها در نزدیکی حرم مطهر انجام می شود ولی در ایام نوروز هرساله قم یکی از مسافر پذیر ترین شهر های کشور است که نیاز سرکشی ها و نظارت بیشتر است.

وی به هماهنگی با شهرداری برای جمع آوری دستفروشان اطراف حرم مطهر اشاره کرد و گفت: در طول ایام نوروز علاوه بر دستگیری سارقان حرفه ای و سابقه دار و تحویل آنها به مقام قضایی ۱۶ فقره از اموال زائران کشف و تحویل به مال باختگان شد.

فرمانده انتظامی معصومیه از جمع آوری کارتن خواب ها و افراد بلا مکان و معلوم الحال در این ایام خبر داد و گفت: جمع آوری معتادین و کشف مقادیری مواد مخدر در این ایام از جمله اقدامات انتظامی بود.

شعبه ای از فرماندهی انتظامی معصومیه در مقبره ۳۶ و ۳۸ صحن امام رضا به فعالیت های انتظامی مورد نیاز زائران و مجاوران  اختصاص یافته است.فرمانده انتظامی معصومیه