به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی، در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه از امام صادق(ع) روایتی در خصوص انس جوان و نوجوان با قرآن نقل شده است، گفت: امام صادق(ع) در این روایت می‌فرمایند که وقتی یک جوان و نوجوان مؤمن قرآن را تلاوت می‌کند این قرآن با گوشت و خون مخلوط می شود.

وی افزود: این روایت نشان از تأثیر گذاری بسیار زیاد قرآن کریم بر جان و جسم نوجوان و جوان مؤمن و انقلابی  دارد و بیان می‌کند که به برکت قرآن قلب ها زنده شده و هویت‌ها احیا می شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: تأثیر گذاری قرآن بر قلب و روح جوان ونوجوان مؤمن ماندگار است و هرگز از قلب و روح او پاک نمی شود.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه برگزاری محافل و مجالس قرآنی ویژه جوانان و نوجوانان نباید محدود به ماه مبارک رمضان باشد، ادامه داد: باید محافل قرآنی جوانان و نوجوانان در تمام طول سال ادامه داشته باشد.

وی افزود: همراه کردن تلاوت قرآن با تفسیر و تدبیر برکات محافل قرآنی را دو چندان کرده و این موضع موجب می‌شود که قشر جوان و نوجوان به خوبی با عمق مفاهیم قرآن کریم آشنا شده و به این ترتیب فرصت تفکر در قرآن برای آن‌ها فراهم می شود.

تولیت آستان مقدس ضمن قدر دانی از رسانه‌های گروهی در پوشش جلسات ترتیل خوانی نوجوانان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: پوشش دادن این جلسات خود آغاز گر یک سنت حسنه در کشور بوده و زمینه گسترده شدن محافل انس با قرآن ویزه نوجوانان را در سطح کشور فراهم می کند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه راه اندازی جلسات قرآنی با محوریت، تلاوت، ترتیل، تفسیر و حفظ در سطح کشور برای نوجوانان ضروری شده است، یادآور شد: اگر می‌خواهیم که انس و دین مداری نوجوانان و جوانان روز به روز با اسلام و قرآن بیشتر شود لازم است که زمینه انس مستمر و مداوم آن‌ها را با قرآن کریم فراهم کنیم؛ زیرا قرآن شفاست و انس یک نوجوان و جوان با قرآن کریم زمینه هدایت او را فراهم می کند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از نوجوانان قرآنی شهر قم و فرزندان شهدای مدافع حرم با حضور آیت الله سعیدی تقدیر شد.