به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آیت الله سعیدی عصر امروز در دیدار معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: خداوند برای تمامی جنبه های جسمی و روحی بندگان خود دارای برنامه است و تعالیم اسلامی به سلامتی روح انسان ها اهمیت زیادی قائل است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: از جمله ضروریات روحی، داشتن هویت است که خداوند برای این کار، ازدواج افراد با هم، توصیه به فرزند آوری، اهتمام در تربیت کودکان، توجه به نیازهای آنها و… را قرار داده است تا افراد بدون هویت در جامعه رها نشوند.

وی با بیان این که برخی افراد به دلیل حوادث دنیایی، والدین خود را از دست می دهند، گفت: برخی از والدین با اراده خود، کودکانشان را رها می کنند که این کار موجب می شود افرادی بی هویت در جامعه حضور یابند که بی توجهی به آنها ممکن است آسیب های زیادی را برای جامعه داشته باشد.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: شیطان به دنبال افراد بی هویت است که آنها را به دام خود بیاندازد، این افراد باید در دامن افراد مؤمن تربیت شوند تا در خدمت مکتب اهل بیت(ع) و آرمان های نظام اسلامی باشند؛ در غیر این صورت، طعمه شیطان می شوند.

وی حمایت مردم از نهادها و ارگان های خیریه از جمله بهزیستی را ضروری دانست و گفت: سازمان بهزیستی دارای وظایفی است که در حال انجام آنهاست، با توجه به این که نیاز انسان ها، تنها نیاز مادی و جسمی نیست، لازم است مردم نیز به کمک این نهاد آمده و با هویت بخشی به افراد، در کنار تأمین نیازهای جسمی آنها، نیازهای روحی و غیر مادی این افراد را تأمین نمایند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: این افراد باید داوطلبانه و به دور از هر نیت غیر الهی، در این عرصه وارد شوند و با هویت بخشیدن به افراد بی سرپرست در دنیا، در روز قیامت که همه از هم گریزان و گرفتار اعمال خود هستند، دارای هویت و آرامش باشند.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، دکتر فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت گفت: در حال حاضر ۹۵۰۰ دختر و پسر بی سرپرست و بد سرپرست در ۵۷۰ مرکز بهزیستی نگهداری و تربیت می شوند که این سازمان حتی برای حضور این افراد در دانشگاه و ازدواجشان نیز برنامه های حمایتی خود را ادامه می دهد.