مریم شهبازی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ دوره معارفی و نشست تخصصی با موضوعات مختلف در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای علاقمندان توسط مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) در حال برگزاری است، گفت: در این دوره ها نزدیک به ۱۰۰۰ خواهر حضور دارند.

وی افزود: این دوره های معارفی تنها مختص گروه‌های سنی بزرگسال نبوده بلکه کودکان از سن ۸ سال تا بزرگسالان در دوره های آموزشی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) حضور دارند.

مسئول امور فرهنگی واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه این دوره هایی معارفی شامل تفسیر تربیتی، شرح نهج البلاغه،ترجمه و تفسیر قرآن کریم، اخلاق محمدی، تربیت فرزند، همسرداری، انسان شناسی از منظر قرآن، خانواده مهدوی، فضای مجازی، تدبر در قرآن کریم، جریان های افراطی و انحرافی شیعه و بانوان آسمانی می شود، افزود: راه و راهنماشناسی، احکام روزه، تفسیر سور منتخب، شرح ادعیه مشهوره، احکام بانوان، بهداشت روانی بانوان از منظر دین، تولد معنوی، قصه های مهدوی، دخترانه ها، بایسته های شریعت، حرفهای شنیدنی، آرامش در زندگی من و برکرانه وحی از دیگر دوره ها و نشست های تخصص مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) برای زائران و مجاوران آستان حضرت معصومه سلام الله علیها است.

خانم شهبازی همچنین با اشاره به اینکه مرکز قرآن و حدیث به صورت تخصصی برای طلاب و علاقه‌مندان دوره های بلند مدت معارفی برگزار می کند، گفت: از جمله این دوره ها می‌توان به تفسیر تربیتی، نهج‌البلاغه و قرآن صاعد اشاره کرد.

وی افزود: دوره تفسیر تربیتی و دوره نهج البللاغه دو دوره ای هستند که از پنج سال گذشته برای علاقه‌مندان آغاز شده و در سال جاری اولین دوره فارغ التحصیلان این دو رشته از مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) گواهی پایان دوره دریافت خواهند گرد و تعداد شرکت کنندگان در این دو دوره ۱۶۰ نفر هستند.

مسئول امور فرهنگی واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه در ایام دهه کرامت برنامه‌های زیادی در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با محوریت شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها، امام رضا(ع) و حضرت احمد بن موسی برگزار شده است، گفت: همزمان با دهه کرامت سه دوره کوتاه مدت معارفی« دختران آسمانی»،« هشتمین ستاره» و « خورشید فارس»  برای علاقه‌مندان برگزار شد.

خانم شهبازی همچنین از برگزار دو نوبت سخنرانی با موضوعات مختلف در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با حضور اساتید برتر حوزه علمیه همزمان با دهه کرامت خبرداد، گفت: این مراسم سخنرانی صبح ها از ساعت ۱۱ و عصرها از ساعت ۱۷ برای علاقه‌مندان برگزار می شود.

وی از میزبانی ۱۸۰ دانش آموزان در ایام دهه کرامت خبرداد، افزود: در مدت سه روز برای این دانش آموزان برنامه‌های متنوع فرهنگی در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد و همچنین میزبانی از هزار خواهر زیارت اولی از دیگر برنامه‌های آستان حضرت معصومه سلام الله علیها برای علاقه‌مندان و زائران در ایام دهه کرامت بود.

مسسول امور فرهنگی واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) یادآور شد: ویژه برنامه«ترنم باران» ویژه دختران در شب میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها ،شب و صبح میلاد امام رضا علیه السلام با محوریت معرفی شخصیت امام رضا و حضرت معصومه سلام الله علیهما برای نوجوانان و کودکان دختر و پسر در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار شد.