رئیس دبیرخانه اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام گفت: اسلام امروزه در اقتدار قرار دارد و جریان اسلام خواهی همه اذهان را در جهان به خود معطوف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت الاسلام سید جلال حسینی معاون تبلیغات و ارتباط اسلامی استان قدس رضوی در نخستین نشست سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام که در قم در حال برگزاری است، گفت: نیاز به وحدت و یکپارچگی در دنیای امروزه به هیچ وجه نادیده گرفته نمی شود و خدا را شاکریم که تمسک به اهل بیت(ع) را به ما عطا کرده است.
وی با اشاره به اینکه حرف خود را در جهان به صورت عزتمندانه بیان می کنیم، ادامه داد: اسلام امروزه در اقتدار قرار دارد و جریان اسلام خواهی همه اذهان را در جهان به خود معطوف کرده است. امروزه توانستیم زیر پرچم مکتب اهل بیت عصمت و طهارت از بسیاری از بلاها و آفات و دشواری های غرب و آمریکا که نتوانستند این نعمت را دریافت کنند و با آن به مبارزه می پردازند، نجات یافته و مسیر درست را تشخصی دادیم و در این مسیر حرکت می کنیم.
حجت الاسلام حسینی خواستار دقت سنجی در نشست ها شد و تصریح کرد: اجتماع تولیت های آستان مقدس یک نوزاد تازه متولد شده است که به رعایت و ملاحظه و دستگیری و توجه خاصی دارد. اگر این حدود و ثغور در این حوزه را رعایت نکنیم شاید نتوانیم اهداف بلندی که در ماموریت های آستان ها آمده است را بدست آوریم.
معاون تبلیغات و ارتباط اسلامی استان قدس رضوی، خدمت به زائران را مهمترین وظیفه این اجلاسیه خواند و اظهار داشت: خدمتگزاری به زائران پیام های بسیاری به جهانیان دارد. در گردهمایی باشکوه اربعین حسینی، مولفه های عالی سبک زندگی اسلامی که منطبق بر قرآن و اهل بیت است در عالی ترین طراز در راهپیمایی اربعین حسینی دیده می شود.
وی به شگفتی جهانیان از راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: محور اصلی در این اجتماع بزرگ خدمت رسانی به زائران است. خدمت دارای ابعاد مختلف است. ما فرصت کمی در اختیار داریم و باید هر چه سریعتر به نقاطی برسیم که در خدمت گزاری به زائران اهل بیت اقدامات عملیاتی منسجم داشته باشیم.
حجت الاسلام حسینی تأکید کرد که نباید رد این مساله تعجیل کنیم زیرا این اجتماع آستان های مقدس یک حرکت جدید است و نشست سران و تولیت های آستان مقدس که قرار است ماه آینده در کربلا برگزار شود، پیام مهمی به جهانیان خواهد داشت.
وی به اهمیت داشتن چشم انداز و افق اشاره کرد و افزود: دو نشست در مشهد و کربلا داشتیم که حدود و ثغور مشخص شد و کمیته اصلی و فرعی، دستور اجلاس دوم را به تصویب رساندند و اگر ان شاء الله برسیم منشور حقوق زائر را کار می کنیم و اگر وقت نکردیم اصل منشور حقوق زائر به عنوان دستور اجلاسیه دوم را تدوین خواهیم کرد و در کربلا به بررسی این مساله خواهیم پرداخت.