استاد حوزه علیمه خواهران با بیان اینکه صحت یک عمل با قبولی آن متفاوت است، گفت: پیوند با اهل بیت لازمه قبولی اعمال انسان است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم وفادار، امروز در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) که می فرمایند «پيوسته با دوستى ما اهل بيت همراه باشيد و سوگند به آن كس كه جان من به دست قدرت اوست هيچ بنده‏ اى از كار و كوشش خود بهره‏ مند نگردد، جز با معرفت و شناخت ما».

وی افزود: این حدیث نشان می دهد که لازمه قبولی اعمال انسان پیوند با اهل بیت(ع) و شناخت ایشان است و تنها با این شناخت است که انسان از برکات معنوی عمل بهره مند می شود؛ زیرا ممکن است کسی به اهل بیت(ع) محبت نداشته باشد اما اعمال او صحیح باشد و این صحت اعمال می تواند برای او ثواب به دنبال داشته باشد اما نمی تواند او را در مسیر کمال به حد اعلای کمال برساند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه محبت به اهل بیت(ع) موجب اثر گذاری اعمال انسان بر خود او شده و وجودش را نورانی می کند، ادامه داد: زمانی که وجود انسان نورانی شود، انسان به خدا نزدیک شده و این نورانیت برکت عملش را دو چندان خواهد کرد.

خانم وفادار با تأکید براینکه مودت اهل بیت مزد رسالت رسول خدا(ص) است، گفت: کسی که با هل بیت(ع) پیوند قلبی و مودت ندارد مانند کسی است که ترک اولی کرده و شاید اعمال خود را انجام دهد و در پیشگاه خدا مورد پرسش قرار نگیرد ولی همانطور که بیان شد چنین فردی نخواهد توانست به مراحل کمال برسد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید که همانگونه از خدا و رسولش اطلاعت می کنید از اولی الامر نیز اطلاعت کنید.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: ویژگی های اولی الامر در قرآن کریم بیان شده است و این یوژگی ها همان شاخصه های اهل بیت(ع) است و از آن جایی که در این آیه قرآن اط واو عاطفه استفاده شده بنابراین اطلاعت از اهل بیت(ع) و مودت ایشان لازمه محبت به خداوند است.

خانم وفادار یادآور شد: ابلیس در برابر خداوند خضوع داشت و خدا را چند هزار اسل عبادت کرد اما به دلیل عدم سجده در برابر حضرت آدم(ع) از درگاه الهی رانده شد و علت این موضوع به جز هتک حرمت ولایت خداوند این بود که ابلیس حاضر نداشت ولایت خلیفه خدار ا پذیرفته و به او سجده کند و این کار شیطان برای ما عبرت است و به ما نشان می دهد که حتی در بیشتر موارد دیر از ولایت اهل بیت(ع) می تواند انسان را به کفر برساند همانطور که در مرود خوارج و فرندانشان در عصر حاضر این موضوع صدق می کند.

انتهای پیام/۱۱۲