امام جمعه قم با تاکید بر اینکه بنیاد قم‌پژوهی باید شاعران جوان را جذب کند، گفت: جوانان شاعر باید استحکام شعر فارسی را مورد توجه قرار دهند چرا که هر چند داشتن نگاه‌های جدید به شعر نیز نیاز است اما شعر باید محکم باشد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شب گذشته در دیدار با اعضای بنیاد قم‌پژوهی که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به اینکه قم ظرفیت‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: اهل بیت(ع) نیز ویژگی‌های شهر مقدس قم و شهروندان این شهر را بیان کرده‌اند به همین علت مردم قم نیز تعهدات مشخصی نسبت به این شهر دارند.

وی با بیان اینکه قمی‌ها مکلف به حفظ شهر مقدس قم و ارزش‌های آن هستند، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم افرادی که قم و جایگاه آن را نمی‌شناسند در این شهر اعمال سلایق و نظر داشته باشند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: برخی از مسؤولان نظام اسلامی نگاه دقیقی نسبت به قم ندارند و سلایق شخصی را در مورد این شهر دخالت می‌دهند.

وی ادامه داد: باید به قم به عنوان نگین ایران اسلامی نگاه داشته باشیم و حرم کریمه اهل بیت(ع) را نگین این شهر مقدس بدانیم تا عناصر دیگر شهر در جوار این حرم مطهر گردهم آورده شود و قم به جایگاه اصلی خود که حرم اهل بیت(ع) است برسد.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه بنیاد قم‌پژوهی باید شاعران جوان را جذب کند، تصریح کرد: جوانان شاعر باید استحکام شعر فارسی را مورد توجه قرار دهند چرا که هر چند داشتن نگاه‌های جدید به شعر نیز نیاز است اما شعر باید محکم باشد.

انتهای پیام/۱۱۵