مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به اینکه استان قم یکی از استان های مهاجر پذیر است، از این رو باید مراقب ورود فرهنگ های غیر بومی مضر به استان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در سالن محراب آستان کریمه اهل بیت(س) با حضور آیت الله سعیدی و استاندار قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۴ آبان ماه به عنوان فرهنگ عمومی نامگذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت فرهنگ و تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه شورای فرهنگ عمومی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور، به همان نسبت در استان ها به ریاست امام جمعه تشکیل شده است.

وی افزود: آنچه که در تشکیل شورای فرهنگ عمومی به دنبال آن بوده ایم این است که شوراها بتوانند از نزدیک مشکلات شهرستان و منطقه را رصد کرده و به تناسب همین امر، استان، شهرستان و بخش تصمیم گیری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی علت نامگذاری شورا را به عنوان فرهنگ عمومی، کشاندن دیدگاه ها به سمت فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه با فرهنگ عمومی شکل گرفته است؛ از این رو باید متناسب با این ظرفیت ها به موضوع فرهنگ عمومی پرداخته شود.

حسینی کاشانی با بیان اینکه اگر در زمینه فرهنگ عمومی فعالیتی صورت نگیرد دشمنان در موضوع نفوذ فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: باید در شورای فرهنگ عمومی هشدار مقام معظم رهبری  در عرصه هایی چون طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی، نقاط بحران زا و حاشیه نشینی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان قم یکی از استان های مهاجر پذیر است، از این رو باید مراقب ورود فرهنگ های غیر بومی مضر به استان باشیم.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶