مرتضی باقریان خمینی شهری در قالب کتاب «دیار عاشقان» به معرفی چهار شهر زیارتی عراق و تاریخچه‌ای کوتاه از امامان و برخی از شخصیت‌های مدفون در این شهرها پرداخته است.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، چهار شهر زیارتی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا کشور عراق که بسیاری از امامان و امامزادگان در این شهرها به خاک سپرده شده‌اند، بخش عظیمی از هویت شیعه را شکل می‌دهند که در این راستا زائرانی که در این شهرها حضور می‌یابند باید آگاهی مطلوبی نسبت به تاریخ و افراد مدفون در این شهرها داشته باشند.
بر اساس این گزارش، مرتضی باقریان خمینی شهری در قالب کتاب «دیار عاشقان» به معرفی این چهار شهر زیارتی عراق و تاریخچه‌ای کوتاه از امامان و برخی از شخصیت‌های مدفون در این شهرها پرداخته است در این راستا این اثر راهنمای مطلوبی برای زائران عتبات و عالیات است که می‌تواند در افزایش معرفت زائران به خاندان اهل بیت(ع) موثر باشد.
همچنین، بررسی احادیث و روایات مختلف در مورد فضیلت زیارات، تاریخچه شهرهای زیارتی، دعاهای مرتبط با ائمه اطهار(ع) و آداب و کیفیت زیارات با استفاده از ۵۰۸ صفحه در کتاب «دیار عاشقان» مورد توجه قرار گرفته است.
لازم به ذکر است، کتاب «دیار عاشقان» در نوبت سوم همزمان با زمستان سال ۱۳۹۴ توسط انتشارات آیین دانش پنج هزار نسخه چاپ داشته است.
انتهای پیام/۱۱۵